Leverans


Fraktkostnad och leveranstid

Leverans sker med Posten MyPack eller uthämtning i butik. Leveranstiden är 1-5 vardagar. Vid hög belastning kan leveranstiden bli någon eller några dagar längre. Om leveranstiden överstiger den normala leveranstiden blir du meddelad om förseningen och vid sådan försening har du rätt att häva ditt köp utan kostnad. Scorett råder inte för omständigheter som ligger utanför vår kontroll och kan inte ansvara för förseningar som uppstår på grund av att Posten inte fullgör sitt åtagande.

Den ordinarie fraktkostnaden är 39 kr. Under kampanjperioder kan fri frakt erbjudas. Normalt finns en gräns för när fraktkostnaden ingår i priset, t ex "Fri frakt från 1200 kr".

Leverans med Posten Mypack

Ditt paket levereras med Posten MyPack till ditt närmaste ombud. Frakten kan ingå i priset under kampanjperioder, annars är fraktkostnaden 39 kr. Order som vi tar emot före kl 11 skickas från oss samma dag. Leveranstiden är normalt 1-3 vardagar. Leverans sker bara till adresser i Sverige. Du kan för närvarande inte välja eller ändra ombud. Information om var Posten har sina ombud hittar du här. När din order är skickad från oss får du ett mail med paketets kollinummer. Du kan söka din leveransstatus på Postens hemsida www.posten.se. När ditt paket ankommit till ombudet får du ett sms-meddelande med paketets id-nummer. Du måste ha med dig legitimation när du hämtar ut ditt paket. Om någon annan än beställaren ska hämta ut paketet måste den personen kunna visa både sin egen och beställarens legitimationer. Om namnbyte måste göras på paketet i efterhand för att rätt person ska kunna hämta ut det kostar det 150 kr och i förekommande fall debiteras denna kostnad vidare på kunden.

Uthämtning i butik

Du kan även utan fraktkostnad välja att hämta ditt paket i en valfri Scorettbutik (ej Outlet). Leveranstiden är normalt 2-5 vardagar. Du anger vid beställningen i vilken butik du vill hämta dina varor. När ditt paket ankommit butiken får du ett sms-meddelande som talar om att paketet finns att hämta. Du måste uppvisa legitimation när du hämtar ditt paket.

Delleveranser

Scorett tillämpar inga delleveranser. Om någon vara i beställningen trots allt inte finns på lager skickas de varor som kan levereras, och de varor som inte kan levereras krediteras.

Förlängd liggetid

Ditt paket ligger kvar hos Postens ombud i 14 dagar. Om man av någon anledning vill förlänga denna tid kostar det 100 kr. Man kan förlänga tiden till max 30 dagar. Om liggetiden förlängs på kunden begäran förbehåller vi oss rätten att debitera vidare denna kostnad på kunden.

Flytt av paket

Var noga vid beställningen och ange rätt adress och postnummer. Vid beställning med Klarna som betalsätt kommer din folkbokföringsadress upp automatiskt. Denna kan inte ändras. Godkänn aldrig ett köp med felaktig adress. Adressen hämtas från Klarnas register och om adressen är felaktig kan du också kontakta Klarna på mail info@klarna.se eller Klarnas kundtjänst på telefon 08-120 120 10. De uppdaterar i så fall sitt adressregister och det slår igenom på köpsidan direkt. Att flytta ett paket från ett ombud till ett annat kostar 150 kr. Om flytten sker på kundens egen begäran eller på grund av att kunden angett fel adress eller postnummer vid beställningen förbehåller vi oss rätten att debitera vidare denna kostnad på kunden.

Ej utlösta paket

Ditt paket ligger kvar hos Postens ombud eller i butik i 14 dagar. Om paket inte hämtats ut debiterar vi frakt- och hanteringskostnader för outlöst paket med 150 kr.

Force Majeure

Händelser som krig, naturkatastrof, strejk , myndighetsbeslut eller andra händelser som ligger utanför Scorett kontroll vilken skäligen inte kunnat förutses ska hänföras till Force majeure, vilket innebär att Scorett befrias från förpliktelsen att fullgöra ingångna avtal.

Laddar