Byte och returer

Byte

Vid byte av en e-handelsorder måste du lägga en ny order i webshopen på den nya storleken och returnera produkten du vill byta. Du skickar tillbaka den artikel du önskar byta och använder returfraktsedeln som bifogades i leveransen.

Vill du byta en storlek i en butik, kontakta först Kundtjänst som kan hjälpa dig med att hitta en butik där varan finns i lager. 

Ångerrätt

Du har 14 dagars ångerrätt från mottagandet av varan, enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Du får givetvis prova varan om den passar men vid retur ska varan vara i ursprungligt skick/oanvänd och den ska oskadad returneras i sin originalkartong. För att utnyttja ångerrätten ska varan alltid returneras till vårt lager. Tänk på att du måste meddela oss att du ångrar dig inom 14 dagar efter att din vara anlänt till dig eller ditt ombud. Vid återbetalning av retur har vi rätt att dra av för eventuell värdeminskning som uppkommit vid din hantering av varan.

Retur

Vill du nyttja din ångerrätt ska du returnera varan till vårt lager. Retur till lager kostar 59 kr vilket regleras i samband med återbetalningen. Använd returfraktsedeln som bifogades i leveransen. Ange returorsak på returfraktsedeln. Om returfraktsedel saknas, kontakta kundtjänst. Använd gärna samma påse som leveransen kom i. Skokartongen måste emballeras väl och inga klisteretiketter eller tejp får sättas direkt på skokartongen. Ta bort eventuella gamla fraktetiketter. Scorett ersätter inte returkostnad som kund själv lagt ut. Du ansvarar själv för varan tills den når vårt lager. Spara det kvitto du får vid inlämningen. Vid retur görs en återbetalning till samma kort eller bankkonto som den ursprungliga betalningen gjordes, med avdrag för returfrakten. Det kan ta upp till 10 dagar innan återbetalat belopp finns på ditt konto. Om du använder den förtryckta returfraktsedeln kan du följa returen på www.posten.se

Om ditt betalsätt är Klarna faktura ska du vid retur till lager inte betala din ursprungliga faktura. En ny faktura på 59 kr för returfrakten kommer att skickas ut. Du bör vid retur kontakta Klarna och meddela att du returnerat dina varor för att undvika påminnelse och påminnelseavgift på din faktura. Det gör du lättast via Klarnas hemsida som du hittar här. Du kan också kontakta Klarna på mail info@klarna.se eller nå Klarnas kundtjänst på telefon 08-120 120 10.

Reklamationer

Scorett ansvarar för att varor som levereras går i väg i felfritt skick. Skulle ändå varan vara trasig eller felaktig när den kommer fram ska kundtjänst kontaktas innan varan returneras. En skada ska meddelas inom skälig tid från det att skadan upptäcktes. Eventuell transportskada bör noteras i samband med utlämningen. En transportskada behandlas på samma sätt som övriga reklamationer. Vid en godkänd reklamation debiteras ingen returfrakt och eventuella frakt- och fakturaavgifter i samband med köpet återbetalas. Enklast är att du vid en reklamation vänder dig till en Scorettbutik. Hitta din närmaste Scorettbutik här. Reklamationer kan även anmälas på telefon eller mail till kundtjänt. Bifoga gärna en bild.

Scorett följer Distanshandelslagen och Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och beslut. 

Har du fått avslag på din reklamationsansökan men hävdar att beslutet är felaktigt hänvisar vi dig att göra ett ärende hos ARN (www.arn.se Box 174, 10123 Stockholm). ARN eller Allmänna reklamationsnämnden tar oberoende beslut ibland annat reklamationsfall. Scorett Footwear AB medverkar alltid i eventuella tvister hos ARN och rättar sig alltid efter ARNs beslut.

Laddar