Leverans

FRAKTKOSTNAD OCH LEVERANSTIDER

Leverans sker med Posten MyPack. Leveranstiden är 1-5 vardagar. Vid hög belastning kan leveranstiden bli någon eller några dagar längre. Om leveranstiden överstiger den normala leveranstiden blir du meddelad om förseningen. Observera att du har rätt häva ditt köp utan kostnad vid sådan försening. Scorettgruppen råder inte för omständigheter som ligger utanför vår kontroll och kan inte ansvara för förseningar som uppstår på grund av att Posten inte fullgör sitt åtagande i den utsträckning som är tillåten enligt gällande konsumentlagstiftning.

Den ordinarie fraktkostnaden är 39 kr. Under kampanjperioder kan fri frakt erbjudas. Normalt finns en gräns för när fraktkostnaden ingår i priset, t ex "Fri frakt från 1200 kr".

LEVERANS MED POSTEN MYPACK

Ditt paket levereras med Posten MyPack till ditt närmaste ombud. Du kan för närvarande inte välja eller ändra ombud. Information om var Posten har sina ombud hittar du här. Frakten kan ingå i priset under kampanjperioder, annars är ordinarie fraktkostnad 39 kr. Ordrar som vi tar emot före kl 11 skickas från oss samma dag. Leveranstiden är normalt 1-3 vardagar. Leverans sker bara till adresser i Sverige. När din order är skickad från oss får du ett mail med paketets kollinummer. Du kan söka din leveransstatus på Postens hemsida www.posten.se. När ditt paket ankommit till ombudet får du ett sms-meddelande med paketets id-nummer. Du måste ha med dig legitimation när du hämtar ut ditt paket. Om någon annan än beställaren ska hämta ut paketet måste den personen kunna visa både sin egen och beställarens legitimationer. Om namnbyte måste göras på paketet i efterhand för att rätt person ska kunna hämta ut det kostar det 150 kr, och i förekommande fall debiteras denna kostnad vidare på kunden. 

DELLEVERANSER

Vi tillämpar inga delleveranser. Om någon vara i beställningen trots allt inte finns på lager skickas de varor som kan levereras, och de varor som inte kan levereras krediteras.

FÖRLÄNGD LIGGETID

Ditt paket ligger kvar hos Postens ombud i 14 dagar. Om man av någon anledning vill förlänga denna tid kostar det 100 kr. Man kan förlänga tiden till max 30 dagar. Om liggetiden förlängs på kundens begäran förbehåller vi oss rätten att debitera vidare denna kostnad på kunden. 

FLYTT AV PAKET

Var noga vid beställningen och ange rätt adress och postnummer. Vid beställning med Klarna som betalsätt kommer din folkbokföringsadress upp automatiskt. Denna kan inte ändras. Godkänn aldrig ett köp med felaktig adress. Adressen hämtas från Klarnas register och om adressen är felaktig kan du också kontakta Klarna på mail info@klarna.se eller Klarnas kundtjänst på telefon 08-120 120 10. De uppdaterar i så fall sitt adressregister och det slår igenom på köpsidan direkt. Att flytta ett paket från ett ombud till ett annat kostar 150 kr. Om flytten sker på kundens egen begäran eller på grund av att kunden angett fel adress eller postnummer vid beställningen förbehåller vi oss rätten att debitera vidare denna kostnad på kunden. 

EJ UTLÖSTA PAKET

Ditt paket ligger kvar hos Postens ombud i 14 dagar. Om paket inte hämtats ut debiterar vi frakt- och hanteringskostnader för outlöst paket med 150 kr. 

FORCE MAJEURE

Händelser som krig, naturkatastrof, strejk, myndighetsbeslut eller andra händelser som ligger utanför Scorettgruppens kontroll vilken skäligen inte kunnat förutses ska hänföras till Force majeure, vilket innebär att Scorettgruppen befrias från förpliktelsen att fullgöra ingångna avtal.

BYTE

Vid byte av en e-handelsorder måste du lägga en ny order i webshopen på den nya storleken och returnera produkten du vill byta. Du skickar tillbaka den artikel du önskar byta och använder returfraktsedeln som bifogades i leveransen. 

ÅNGERRÄTT

Du har 14 dagars ångerrätt från mottagandet av varan, enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. som konsument har du rätt att återfå pengarna vid ångrat köp inom 14 dagar från den dag då Canada Snow mottagit ångermeddelandet. Återbetalning sker med samma betalningssätt som vid köptillfället. Du får givetvis prova varan om den passar men vid retur ska varan vara i ursprungligt skick/oanvänd och den ska oskadad returneras i sin originalkartong. För att utnyttja ångerrätten ska varan alltid returneras till vårt lager. Tänk på att du måste meddela oss att du ångrar dig inom 14 dagar efter att din vara anlänt till dig eller ditt ombud. Vid återbetalning av retur har vi rätt att dra av för eventuell värdeminskning som uppkommit vid din hantering av varan. Här finner du konsumentverkets ångerblankett.

Returadress: 
Scorett Centrallager
Härdgatan 22
432 32 Varberg

RETUR

Vill du nyttja din ångerrätt ska du returnera varan till vårt lager. Retur till lager kostar 59 kr vilket regleras i samband med återbetalningen. Använd returfraktsedeln som bifogades i leveransen. Ange returorsak på returfraktsedeln. Kontakta kundtjänst om returfraktsedel saknas. Använd gärna samma påse som leveransen kom i. Skokartongen måste emballeras väl och inga klisteretiketter eller tejp får sättas direkt på skokartongen. Ta bort eventuella gamla fraktetiketter. Vi ersätter inte returkostnad som kund själv lagt ut. Du ansvarar själv för varan tills den når vårt lager. Spara det kvitto du får vid inlämningen. Vid retur görs en återbetalning till samma kort eller bankkonto som den ursprungliga betalningen gjordes, med avdrag för returfrakten. Det kan ta upp till 10 dagar innan återbetalat belopp finns på ditt konto. Om du använder den förtryckta returfraktsedeln kan du följa returen på www.posten.se

Om ditt betalsätt är Klarna faktura ska du vid retur till lager inte betala din ursprungliga faktura. En ny faktura på 59 kr för returfrakten kommer att skickas ut. Du bör vid retur kontakta Klarna och meddela att du returnerat dina varor för att undvika påminnelse och påminnelseavgift på din faktura. Det gör du lättast via Klarnas webbplats som du hittar här. Du kan också kontakta Klarna via mail info@klarna.se eller nå Klarnas kundtjänst på telefon 08-120 120 10. 

REKLAMATIONER

Canada Snow ansvarar för att varor som levereras går i väg i felfritt skick. Skulle ändå varan vara trasig eller felaktig när den kommer fram ska kundtjänst kontaktas innan varan returneras. Vi följer konsumentköplagen där kunden har 3 års reklamationsrätt. En skada ska meddelas inom 2 månader från det att skadan upptäcktes. Eventuell transportskada bör noteras i samband med utlämningen. En transportskada behandlas på samma sätt som övriga reklamationer. Vid en godkänd reklamation debiteras ingen returfrakt och eventuella frakt- och fakturaavgifter i samband med köpet återbetalas. Reklamationer anmäls på telefon eller mail till kundtjänst. Bifoga gärna en bild.

Scorettgruppen följer Distanshandelslagen och Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och beslut. 

Har du fått avslag på din reklamationsansökan men hävdar att beslutet är felaktigt hänvisar vi dig att göra ett ärende hos ARN (www.arn.se Box 174, 10123 Stockholm). ARN eller Allmänna reklamationsnämnden tar oberoende beslut i bland annat reklamationsfall. Scorett Footwear AB medverkar alltid i eventuella tvister hos ARN och rättar sig alltid efter ARNs beslut.

Vid alternativ tvistlösning kan du som konsument vända dig till EU-kommissionens onlineplattform, European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR), för alternativ tvistlösning. https://ec.europa.eu/odr