Köpvillkor

Välkommen till Scoretts e-handel! Vi vill att det ska vara så enkelt och bekvämt som möjligt att handla hos oss. Här har vi samlat all information som gäller köp, betalning, leveranser och returer. Du kan också gå till avsnittet Vanliga frågor som förhoppningsvis kan ge svar på det du undrar över.

Om du behöver mer hjälp står vår kundtjänst till förfogande på:
Mail:  kundtjanst@scorett.se 
Telefon:  010-498 00 00

Kundtjänst öppettider: 

mån-fre kl 08-19

lör 10-15

sön stängt 

Så här handlar du

Nedan följer en kort beskrivning av de steg du går igenom när du handlar hos oss.

Om du är medlem i vår kundklubb Club Solemate måste du registrera ett e-handelskonto första gången du är inne i shopen för att få bonus på dina köp. Som inloggad kund sparar du även tid genom att slippa uppge dina personuppgifter i kassan. Du registrerar ditt konto genom att klicka på länken Logga in längst upp på sidan. Du anger därefter din e-mailadress, och väljer ett lösenord. Din e-mailadress blir sedan ditt personliga användarnamn som du använder när du vill logga in på Mina sidor.

Du väljer någon av huvudkategorierna längst upp på sidan: Dam, Herr, Barn, Accessoarer eller Skotillbehör. Du kan också välja Varumärke och leta upp det varumärke du söker efter. Du kan därefter filtrera din sökning med hjälp av följande filter: Färg, Storlek, Material, Varumärke och Kategori. Under varje kategori kan du välja ett eller flera val. Observera dock att du endast kan välja ett val i kategorin Varumärken.

Om en vara är slut i e-handeln visas texten ”Finns i butik”, dock kan varan finnas kvar i flera av våra butiker. Att en vara står markerad som "Finns i butik" kan även betyda att den är tillfälligt slut i e-handeln och på väg in på lager igen. Mer information om detta kan kundtjänst ge.

När du har hittat en produkt som du vill ha klickar du på den för en mer detaljerad beskrivning, och möjlighet att se fler bilder. De storlekar som finns på lager är tydligt markerade. När du har hittat en produkt som du vill köpa väljer du önskad storlek och trycker på knappen "Köp nu". Önskar du mer än en av samma artikel lägger du ytterligare en i varukorgen. Om du vill veta om en artikel finns i någon av våra butiker markerar du den storlek du är intresserad av och trycker "Se lagerstatus i butik". Alla storlekar går att markera, även de storlekar som är slutsålda i webshopen. När du är klar med dina inköp går du till kassan längst upp till höger. Innan du slutför ditt köp kan du välja att ta bort varor eller ändra antal i varukorgen. På betalsidan väljer du betalningsmetod och slutför din order. Alla leveranser sker med Posten MyPack. När du slutfört ditt köp ser du orderbekräftelsen på din skräm samt att denna skickas till den angivna email adressen. 

Priser

Alla priser anges i SEK och är inklusive 25% mervärdeskatt. Kampanjpriser gäller så länge lagret räcker, om inget annat anges. Vi reserverar oss för eventuella tryckfeli texter samt att det kan förkomma avvikelser i pris  och produktinformation mellan butik och webshop vid kampanjer i den utsträckning som är tillåten enligt gällande konsumenträttslagstiftning.

Åldersgräns

Du måste vara 18 år eller äldre för att handla i Scoretts e-handel.

Ångerrätt

Du har alltid 14 dagars ångerrätt i Scoretts e-handel. Är du inte nöjd med något du beställt kan du skicka tillbaka din vara till vårt lager. Som kund har du rätt att återfå pengarna inom 14 dagar från den dagen vi mottagit din retur. Se avsnittet "Byte/returer" för närmare information om byte och returer.

Slutförsäljning

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning och felaktiga lagersaldon. När du lägger en order hamnar den artikel du valt i kundkorgen. Det kan dock inträffa att någon annan kund samtidigt hinner slutföra ett köp med samma vara, om det inte finns tillräckligt med varor på lager kan det hända att din vara inte längre finns kvar i kundkorgen när du kommer till betalläget.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i texter, priser och produktinformationer. Vi kan inte garantera att de färger som återges på din skärm stämmer helt överens med verkligheten, då färgåtergivningen kan bero på din individuella skärminställning.

Personuppgifter

Scorett hanterar samtliga personuppgifter på ett korrekt och kontrollerat sätt för att dina uppgifter inte ska kunna läsas av obehöriga. Vi följer dataskyddsförordningen GDPR, och de personuppgifter som lämnas vid köp används endast för att administrera ditt köp. För mer information angående säkra betalningar läs mer under rubriken Betalning.

När du lägger din beställning hos oss måste du uppge dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I de fall där du väljer att betala via faktura eller delbetalning behöver du även ange ditt personnummer. Om du väljer att bli medlem i vår kundklubb Club Solemate måste du också uppge ditt personnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att kunna fullgöra transport, betalning och fakturering. Notera att vi måste lämna vidare dina personuppgifter till vår betalningsförmedlare DIBS, vår fakturapartner Klarna samt vår logistikpartner för att de ska kunna fullgöra sina åtaganden.

Du har rätt att få ta del av den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas. Du har alltid rätt att utan någon speciell anledning begära att informationen om dig ska raderas. Läs vår integritetspolicy 

Reklamationer

Scorett ansvarar för att varor som levereras går i väg i felfritt skick. Skulle ändå varan vara trasig eller felaktig när den kommer fram ska kundtjänst kontaktas innan varan returneras. En skada ska meddelas inom skälig tid från det att skadan upptäcktes. Eventuell transportskada bör noteras i samband med utlämningen. En transportskada behandlas på samma sätt som övriga reklamationer. Vid en godkänd reklamation debiteras ingen returfrakt och eventuella frakt- och fakturaavgifter i samband med köpet återbetalas. Enklast är att du vid en reklamation vänder dig till en Scorettbutik. Hitta din närmaste Scorettbutik här. Reklamationer kan även anmälas på telefon eller mail till kundtjänst. Bifoga gärna en bild. Scorett följer Distanshandelslagen och Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och beslut.

Har du fått avslag på din reklamationsansökan men hävdar att beslutet är felaktigt hänvisar vi dig att göra ett ärende hos ARN (www.arn.se Box 174, 10123 Stockholm). ARN eller Allmänna reklamationsnämnden tar oberoende beslut i bland annat reklamationsfall. Scorett Footwear AB medverkar alltid i eventuella tvister hos ARN och rättar sig alltid efter ARNs beslut.

Trygg E-handel

Trygg e-handel är en certifiering för e-handels företag. E-handelsföretag är företag som säljer varor och tjänster via en butik på online. Det finns en stor mängd aktörer som säljer varor & tjänster på online i Sverige och de flesta är seriösa. För att skydda dina personuppgifter och andra känsliga uppgifter är det dock viktigt att du som kund vet vem du lämnar uppgifterna till. Du kanske också vill känna trygghet i att företaget kommer leverera varor inom avtalad tid och att du kommer kunna få hjälp efter köpet om något skulle vara fel.

Trygghet

Certifieringen Trygg e-handels syfte är att hjälpa dig som konsument välja rätt e-handelsföretag när du handlar så att du kan känna dig trygg och säker även efter du tryckt på "köp". Trygg e-handels målsättning är att det skall kännas lika tryggt och säkert att handla på Internet som i vanlig fysisk butik.

När du handlar från ett företag som har certifieringen Trygg e-handel så innebär det att företaget genom ett avtal förbundit sig att följa en rad krav. Endast stabila och seriösa e-handels företag har rätten att bära certifieringen Trygg e-handel.

Trygg e-handels krav är utformade för att du som konsument skall känna till och ta tillvara dina rättigheter när du handlar online. Bland annat ställs krav på att företaget skall vara tydlig med sin identitet, ha säkra rutiner för hantering av personuppgifter, använda säkra betalningslösningar samt ha en stabil ekonomi. Se fullständig förteckning av Trygg e-handels krav.

Säkerhet

Svensk Digitial handel kontrollerar att kraven följs av de certifierade företagen genom kreditkontroller, provköp samt utredningar vid misstanke om brister. För att ge dig en extra trygghet tar Trygg e-handel emot klagomål från dig som konsument. Om du klagar på ett företag som har certifieringen Trygg e-handel och det visar sig att företaget handlat felaktigt/i strid med kraven som ställs får företaget en "prick" i vårt register. Vid allvarliga brister kan certifieringen återkallas med omedelbar verkan. Allt detta sammantaget gör att du som konsument kan känna dig säker på att endast seriösa företag bär Trygg e-handel symbolen.

För din trygghet är scorett.se krypterad med SSL certifikat. Ett SSL-certifikat är en typ av elektronisk legitimation, genom vilket  en legitimationskontroll av certifikatet kan göras för att se vem som innehar det. SSL-certifikat används för att kunna säkra en server, till exempel en webbserver eller en mailserver.