Fri frakt och retur till butik
Personlig service i butik
Hemleverans
Vi förlänger förlängt öppet köp fram till och med 8 januari, 2023 på alla köp gjorda från och med 1 december 2022. Om julklappen inte blir så uppskattad som du hade hoppats, så är du välkommen att lämna tillbaka den och byta till ny produkt eller få pengarna tillbaka.
Du kan antingen välja att utan extra kostnad hämta ditt paket i din närmaste Scorettbutik. Du kan också få dina varor levererade med Postnord Mypack till ditt närmaste ombud.
Leverans med Posten Mypack: Du får inget kollinummer att följa leveransen på. Du får en avisering när din order har ankommit till det valda ombudet. Leveranstiden är 2-4 vardagar, den kan bli någon eller några dagar längre vid hög belastning. Läs mer här.
Uthämtning i butik: Du får inget kollinummer att följa leveransen på, när paketet har ankommit till butik får du en smsavisering istället. Leverans till butik tar 3-5 dagar. Läs mer här.
Scorett erbjuder fri frakt om du hämtar ditt paket i en Scorettbutik. Fraktkostnaden med Postnord till utlämningsställe är 99 kr. Hemleverans kostar 150 kr. Vill du nyttja din ångerrätt kostar returfrakt till lager med PostNord 99 kr, men du kan även returnera fritt i din Scorettbutik.
Nej. Än så länge levererar vi bara till adresser i Sverige.
Kontakta kundtjänst här.
.
Du har 14 dagars ångerrätt från det att du hämtat ut eller fått ditt paket.
Vill du byta din vara kan du gå till valfri Scorettbutik och byta varan till en annan storlek. Se lista över våra butiker här. Vill du göra ett byte hos e-handelslagret, returnera den första ordern och lägg en ny beställning på scorett.se.
Vill du nyttja din ångerrätt och returnera varan skickar du tillbaka den till vårt e-handelslager genom att lämna in den till ett postombud och använda returfraktsedeln som bifogades vid leveransen. Läs mer om returer och byten här.
Kontakta kundtjänst så skickar vi dig en returfraktsedel. Du kan kontakta kundtjänst här.
Vid retur görs en återbetalning till samma kort eller bankkonto som den ursprungliga betalningen gjordes, med avdrag för returfrakten. Det kan ta upp till 14 dagar innan återbetalat belopp finns på ditt konto. Samma sak gäller om du har gjort en retur i butik.
Du kan betala med kort (Visa, Mastercard), faktura, konto och direktbetalning via bank. Läs mer här.
Vissa av våra kampanjer är bara för medlemmar. För att ta del av dessa behöver du vara medlem i Club Solemate och inloggad på ditt konto för att aktivera rabatten. Inte medlem i Club Solemate? Medlemskapet är kostnadsfritt, bonusgrundande och kan avslutas närsomhelst. Du ansöker enkelt om medlemskap här.
Bonuscheckar med 7-siffrigt checknummer kan användas i webshopen i fältet för Rabattkod. Presentkort kan endast lösas in i butik.
En del av de varor som står som "Endast i butik" kommer också tillbaka in på webblagret. Varor som är slut i e-handeln finns ofta kvar i våra butiker. På de flesta artiklar kan du se butikstillgänglighet i anslutning till produkten på hemsidan. Kundtjänst kan också ge närmare besked.
Ja, om du vill veta om en artikel finns i någon av våra butiker markerar du den storlek du är intresserad av och trycker på länken "Finns varan i butik?" Du kan även markera storlekar som är slut i webshopen. Om länken "Se lagerstatus i butik" saknas är troligtvis urvalet i butik väldigt litet. Kundtjänst kan då ge närmare besked.
När du väljer Klarna faktura eller konto som betalsätt måste du ange ditt personnummer. Glöm inte att klicka på rutan "Hämta uppgifter" för att du ska kunna se dina adressuppgifter. Innan dess kan du inte godkänna våra köpvillkor och slutföra ditt köp.
Vi erbjuder 3D Secure/SecureCode som är en säkrare lösning för dig som betalar med kort. Det innebär att du måste ange en personlig kod innan köpet slutförs. Om ditt kortköp nekas på grund av detta, välj fakturabetalning alt. direktbetalning bank eller kontakta din bank för att aktivera 3D Secure. Dessutom är endast kort utfärdade i Sverige godkända för betalning.
För att ta del av våra erbjudanden måste du vara kundklubbsmedlem och inloggad på ditt konto för att rabatt ska dras av i kassan. Inte medlem i Club Solemate? Medlemskapet är kostnadsfritt, bonusgrundande och kan avslutas närsomhelst. Du ansöker enkelt om medlemskap här.
Man måste vara 16 år för att bli medlem i Club Solemate.
Nej, medlemskapet är kostnadsfritt!
Köp gjorda under perioden 1 januari t.o.m 30 juni med bonusutbetalning under hösten. Nästa bonusutbetalning räknas från köp gjorda 1 juli t.o.m 31 december med bonusutbetalning under våren.
Medlemskap i Club Solemate gäller i de butiker och webbshoppar som ingår i Scorettgruppens olika koncept: Scorett, Scorett Outlet, Håkanssons och Wallenbergs.
Genom att identifiera dig i kassan när du handlar i butik eller vara inloggad när du handlar i webbshopen.
Ja, bonus kan registreras i efterhand i valfri butik mot uppvisande av kvitto, men skall då göras inom en vecka från inköpsdatum. För efterregistrering av köp gjorda i webbshopen kontakta Club Solemate via kontaktformuläret.
Köp av presentkort och betalning med bonus/värdecheck är inte bonusgrundande.
Värdecheckarna gäller i de butiker som ingår i Scorettgruppens olika koncept: Scorett, Scorett Outlet, Håkanssons och Wallenbergs.
För att logga in använd följande uppgifter: Användare = Personnummer Lösenord = Det lösenord du valde när du skapade ditt konto
Har du glömt ditt lösenord kan du be om ett nytt i inloggningsrutan.
Har du fått ett mail från oss kan du avregistrera dig för fler utskick genom en länk längst ner i mailet. Kontakta annars Club Solemate via kontaktformuläret.
1. Köpen har inte registrerats för bonus. 2. Fel adress finns registrerad hos folkbokföringen. 3. Uppdatera din e-mail och telefon på Mina Sidor.
Du kan säga upp ditt medlemskap precis när du vill. Kontakta Club Solemate via kontaktformuläret eller ring kundtjänst tel: 010-490 00 00.
Som medlem i Club Solemate håller du dig uppdaterad med de senaste nyheterna, får tillgång till exklusiva kampanjer och bonuspoäng på allt du handlar. Som välkomstgåva ger vi dig 15% Rabatt på ett köp.