För att bli medlem i Club Solemate krävs det att du har fyllt 16 år, har ett svenskt personnummer och en utdelningsadress inom Sverige. För att du exempelvis ska kunna ta del av erbjudanden och få utbetald bonus behöver vi din e-postadress och mobilnummer. Medlemskapet är personligt och kan ej överlåtas. Ansökan kan göras i någon av de butiker och webbshoppar som ingår i Scorettgruppen.
MEDLEMSKAP
Medlemskap i Club Solemate är gratis och kortlöst. Alla köp registreras med personnummer/legitimation och gäller i de butiker och webbshoppar som ingår i Scorettgruppens olika koncept: Scorett, Scorett Outlet, Håkanssons och Wallenbergs. Ändring av medlemsidentifikation, adress, e-post och mobilnummer ska anmälas till Scorett. Det görs enklast genom att logga in på Mina Sidor eller kontakta kundtjänst. Om medlemskapet missbrukas förbehåller sig Scorettgruppen rätten att avsluta medlemskapet. Scorettgruppen förbehåller sig också rätten att ändra medlemsvillkoren för Club Solemate.
FÖRBINDELSER
För marknadsföring av Club Solemates aktiviteter och erbjudanden ger du som medlem Scorettgruppen rätt att lagra och analysera information från din ansökan samt om dina köp. Ditt personnummer behöver vi för uppdatering av adressuppgifter och för att kunna garantera att eventuella utskick via post inte skickas till fel adress. Den information vi får från dig sparas och används endast av oss och våra samarbetspartners för att kunna ge dig ännu bättre service och erbjudanden. Så länge du gör minst ett köp under ett kalenderår kommer du att få erbjudanden. Vid färre köp kvarstår du dock som medlem. Scorettgruppen förbehåller sig rätten att avsluta medlemskapet för de medlemmar som inte har varit aktiva på två år.
INFORMATIONSHANTERING
Som medlem i Club Solemate godkänner du att uppgifter om dina inköp lagras samt att Scorett Footwear AB med samarbetspartners har rätt att analysera information från din ansökan och dina köp. Uppgifterna kommer inte att lämnas ut eller säljas till utomstående. Det är varje medlems eget ansvar att se till att Club Solemate har korrekta adress- och personuppgifter för att säkerställa att förmåner och bonuscheckar kommer fram. Scorett Footwear AB uppdaterar registret regelbundet. Personuppgifter sparas i enlighet med dataskyddsförordningen. Genom att acceptera villkoren för Club Solemate samtycker du till behandling av dina personuppgifter enligt ovan.
BONUS
Du får 1 poäng per krona. Tre till fyra gånger om året förvandlas dina bonuspoäng till en värdecheck som du kan handla för i butik. Samtliga köp är bonusgrundande förutom vid köp av presentkort och inlösen av bonuscheckar. Bonus kan registreras i efterhand mot uppvisande av kvitto, men skall då göras inom en vecka från inköpsdatum. Bonuscheckar är personliga. De kan endast användas i de butiker som ingår i Scorettgruppens olika koncept: Scorett, Scorett Outlet, Håkanssons och Wallenbergs. Bonuscheckar kan inte bytas, helt eller delvis, mot kontanter. Borttappad check ersätts ej. Kvarvarande poäng kan sparas i max två år. Vid retur och byte av en eller flera varor går rabatten som bonusen ger förlorad och kan ej återfås. Bonuschecken är giltig 3 månader efter utfärdandedatum.
Du kan säga upp ditt medlemskap precis när du vill. Kontakta vår kundtjänst. Intjänade poäng raderas vid avslutat medlemskap.
FORCE MAJEURE
Scorett Footwear AB är inte ansvariga för skada som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, bojkott, lockout, upplopp eller liknande omständigheter. Förbehållet ifråga strejk, blockad, bojkott och lockout eller liknande gäller även om Scorett Footwear AB själv vidtar eller är föremål för sådan konfliktåtgärd. Scorett Footwear AB är heller inte skyldiga att i andra fall ersätta skada som uppkommer, om Scorett Footwear AB har varit normalt aktsamma.
RÄTTIGHETER
För oss är det viktigt att du känner dig trygg med hur vi behandlar dina personuppgifter. Du kan läsa mer i vår integritetspolicy här om vilka rättigheter du har.
Bli vår solemate!
Som medlem i Club Solemate håller du dig uppdaterad med de senaste nyheterna, får tillgång till exklusiva kampanjer och bonuspoäng på allt du handlar. Som välkomstgåva ger vi dig 15% Rabatt på ett köp.
Scorett är en av Sveriges största butikskedjor för skor i butik och skor online. Vi prioriterar hög kvalitet och erbjuder skor som är noggrant utvalda. I vårt breda sortiment hittar du skor för olika tillfällen och stilar. Vi värnar dessutom om komfort när det gäller skor. Vi tycker att det är viktigt med skor som har bra passform och som har sulor med dämpning för att minska risken för fotproblem och ge dig en bekväm upplevelse hela dagen. Det fantastiska med skor är att du kan uttrycka din personliga stil. Här hittar du trendiga och klassiska damskor, herrskor och barnskor för varje tillfälle. Vi erbjuder även ett sortiment av skovård, skotillbehör, accessoarer och kläder för dam och herr. Som första skokedja i Sverige har vi även ett heminredningssortiment. Vår personal är kunnig och vår kundservice har vi fått utmärkelser. Hos oss kan du vara säker på att få svar på dina frågor och få hjälp med att hitta rätt skor för dina behov.
Scorettgruppens ansvar sträcker sig inte endast gentemot våra kunder, våra anställda, de människor som tillverkar våra skor, samt de miljöer som vi lever och verkar i – vårt ansvar sträcker sig även gentemot kommande generationer. Vi vill med vårt hållbarhetsarbete medverka till att steg för steg minimera våra produkters påverkan på människa och miljö, samtidigt som vi bidrar till att göra vår värld till en bättre plats att leva i.
\\r\\n
Från att ha varit det lilla företaget med små italienska leverantörer har Scorettgruppen expanderat och utvecklats till ett rikstäckande skoföretag, med både större och mindre leverantörer. För oss är dock känslan av den lilla hantverksfabriken fortfarande kärnan i vår verksamhet. Vi arbetar därför tätt tillsammans med våra leverantörer för att etablera nära relationer, samt måna om hantverket.
\\r\\n
För Scorettgruppen står Hållbarhet för fyra ansvarsområden:
\\r\\n
• Miljöansvar
\\r\\n
• Socialt Ansvar
\\r\\n
• Ekonomiskt ansvar
\\r\\n
• Kvalitetsansvar
\\r\\n
Dessa områden genomsyrar samtliga delar av vår verksamhet. Vårt hållbarhetsarbete koordinerar vi från huvudkontoret i Varberg.
\\r\\n
En stor vikt läggs vid att utbilda vår personal i hållbarhetsfrågor. På så sätt skapar vi engagemang och bygger kunskap för att arbeta medvetet med hållbarhet. Vi tänker till redan i början av vår design- och produktutveckling för att minska vår påverkan på natur och människa.
\\r\\n
Vi ställer krav på att våra leverantörer följer vår uppförandekod. Denna kod baseras på internationell arbetsrätt och mänskliga rättigheter som exempelvis hälsa och säkerhet i fabrik, inget barnarbete, arbetstider, löner med mera. Vi ställer även strikta kemikaliekrav, samt etiska krav på skinn och päls.
\\r\\n
Om du har frågor om Scorettgruppens hållbarhetsarbete är du varmt välkommen att kontakta oss här
Välkommen till Scorett!Scorett bildades som en frifackkedja 1989 och är idag en av Sveriges största butikskedjor för skor i butik och skor online. Scorett har expanderat kraftigt de senaste åren och idag finns ca 80 butiker. Sedan 2011 finns Scorett även som e-handel. Scorett vänder sig till mode- och kvalitetsmedvetna skoälskare.
\\r\\n
Hos Scorett hittar du trendiga och klassiska damskor, herrskor och barnskor för varje tillfälle. Med Scoretts skovård och skotillbehör kan du ta hand om dina skor så att de håller sig fina längre. Scorett erbjuder även ett sortiment av damkläder, herrkläder och accessoarer. Som första skokedja i Sverige har Scorett lanserat ett heminredningssortiment, Home Collection, som präglas av fint hantverk och noggrant utvalda material.
Några av våra största varumärken är Novita, K.Cobler, Tiamo, Dasia, Stenk, Strömberg, Canada Snow, Sweeks, Legend, Novita Man, Zeus, Läeder by Nature, Vagabond, Björn Borg, Rieker, Ecco, Adidas & Skechers.
\\r\\n
Mode och kvalitet är Scoretts ledord. För att ge de bästa kunderna extra förmåner har Scorett en kundklubb som heter Club Solemate. Som medlem i Club Solemate får du exklusiva erbjudanden, tävlingar, happenings och bonuspoäng på allt du handlar.
Välkommen in till Scorettbutikerna och Scorett online för att låta dig inspireras av säsongens nyheter.
Scorett är en del av Scorettgruppen som totalt driver fyra butikskoncept; Scorett, Scorett Outlet, Håkanssons och Wallenbergs. Oavsett butikskoncept så arbetar vi med att till varje säsong ta fram ett attraktivt sortiment med hög kvalitet och god komfort till bra priser. Vi ger alla medarbetare god produktkompetens och chans till utveckling – vilket är nyckeln till vår framgång. Huvudkontoret för scorettgruppen ligger på västkusten i skostaden Varberg.
Du kan antingen välja att hämta ut ditt paket i närmaste Scorettbutik (för scorettoutlet.se gäller endast outlet-butiker), få dina varor levererade med Postnord Mypack till ditt närmaste ombud eller välja hemleverans så att dina varor kommer utanför din dörr.
\\r\\n
\\r\\n
Hur kan jag söka mitt paket?
\\r\\n
Leverans med Posten Mypack: Du får en avisering när din order har ankommit till det valda ombudet. Leveranstiden är 2-4 vardagar, den kan bli någon eller några dagar längre vid hög belastning. Läs mer här.
\\r\\n
Uthämtning i butik:Du får inget kollinummer att följa leveransen på, när paketet har ankommit till butik får du en smsavisering istället. Leverans till butik tar 3-5 dagar. Läs mer här.
\\r\\n
\\r\\n
Vad kostar frakten?
\\r\\n
Scorett erbjuder fri frakt om du hämtar ditt paket i en Scorettbutik (för scorettoutlet.se gäller endast outlet-butiker). Fraktkostnaden med Postnord till utlämningsställe är 69 kr. Hemleverans kostar 150 kr. Vill du nyttja din ångerrätt kostar returfrakt till lager med PostNord 99 kr, men du kan även returnera fritt i din Scorettbutik (för scorettoutlet.se gäller endast outlet-butiker).
\\r\\n
\\r\\n
Jag bor inte i Sverige. Kan jag ändå beställa varor i Scoretts webbhandel?
\\r\\n
Nej. Än så länge levererar vi bara till adresser i Sverige.
\\r\\n
\\r\\n
Vad gör jag om jag fått fel vara eller om något saknas?
\\r\\n
Kontakta vår kundtjänst.
\\r\\n
\\r\\n
Returer
\\r\\n
Hur länge har jag returrätt på mitt e-handelsköp?
\\r\\n
Du har 14 dagars ångerrätt från det att du hämtat ut eller fått ditt paket.
\\r\\n
Hur gör jag om jag vill returnera eller byta en vara?
\\r\\n
Vill du byta din vara kan du gå till valfri Scorettbutik (för scorettoutlet.se gäller endast outlet-butiker) och byta varan till en annan storlek. Se lista över våra butiker här. Vill du göra ett byte hos e-handelslagret, returnera den första ordern och lägg en ny beställning på respektive hemsida.
\\r\\n
Vill du nyttja din ångerrätt och returnera varan skickar du tillbaka den till vårt e-handelslager genom att lämna in den till ett postombud och använda returfraktsedeln som bifogades vid leveransen. Läs mer om returer och byten här.
\\r\\n\\r\\n
Jag har hämtat mitt paket i butik och saknar returfraktsedel?
\\r\\n
Kontakta kundtjänst så skickar vi dig en returfraktsedel.
\\r\\n
\\r\\n
Återbetalning
\\r\\n
Jag har gjort en retur, när får jag tillbaka mina pengar?
\\r\\n
Vid retur görs en återbetalning till samma kort eller bankkonto som den ursprungliga betalningen gjordes, med avdrag för returfrakten. Det kan ta upp till 14 dagar innan återbetalat belopp finns på ditt konto. Samma sak gäller om du har gjort en retur i butik.
\\r\\n
\\r\\n
Betalning
\\r\\n
Hur kan jag betala mina varor?
\\r\\n
Du kan välja mellan att betala med kort (Visa och Mastercard) eller välja Klarnas betalningsalternavit som är: faktura, delbetalning, direktbetalning, kort och Swish. Läs mer här.
\\r\\n
\\r\\n
Varför dras inte rabatten av?
\\r\\n
Vissa av våra kampanjer är bara för medlemmar. För att ta del av dessa behöver du vara medlem i Club Solemate och inloggad på ditt konto för att aktivera rabatten. Har du glömt att logga in? Kontakta vår kundtjänst. Inte medlem i Club Solemate? Medlemskapet är kostnadsfritt, bonusgrundande och kan avslutas närsomhelst. Du ansöker enkelt om medlemskap här.
\\r\\n
\\r\\n
Kan jag utnyttja presentkort i Scoretts webbhandel?
\\r\\n
Nej. Våra presentkort kan endast lösas in i butik.
\\r\\n
\\r\\n
Kan jag utnyttja bonuscheckar i Scoretts webbhandel?
\\r\\n
Bonuscheckar med 7-siffrigt checknummer kan användas i kassan i fältet \\\"Ange rabatt- eller bonuskod\\\".
\\r\\n
\\r\\n
På webbsidan finns varor med texten \\\"Endast i butik\\\". Kommer dessa tillbaka till webshopen?
\\r\\n
En del av de varor som står som \\\"Endast i butik\\\" kommer också tillbaka in på webblagret. Varor som är slut i e-handeln finns ofta kvar i våra butiker. På de flesta artiklar kan du se butikstillgänglighet i anslutning till produkten på hemsidan. Kundtjänst kan också ge närmare besked.
\\r\\n
\\r\\n
Kan jag se i vilka butiker en viss vara finns?
\\r\\n
Ja, om du vill veta om en artikel finns i någon av våra butiker markerar du den storlek du är intresserad av och trycker på länken \\\"Finns varan i butik?\\\" Du kan även markera storlekar som är slut i webshopen. Om länken \\\"Se lagerstatus i butik\\\" saknas är troligtvis urvalet i butik väldigt litet. Kundtjänst kan då ge närmare besked.
\\r\\n
\\r\\n
Jag har valt Klarna som betalsätt och kan inte slutföra mitt köp?
\\r\\n
När du väljer Klarna faktura eller konto som betalsätt måste du ange ditt personnummer. Glöm inte att klicka på rutan \\\"Hämta uppgifter\\\" för att du ska kunna se dina adressuppgifter. Innan dess kan du inte godkänna våra köpvillkor och slutföra ditt köp.
\\r\\n
\\r\\n
Jag har valt kortbetalning som betalsätt och kan inte slutföra mitt köp?
\\r\\n
Vi erbjuder 3D Secure/SecureCode som är en säkrare lösning för dig som betalar med kort. Det innebär att du måste ange en personlig kod innan köpet slutförs. Om ditt kortköp nekas på grund av detta, välj fakturabetalning alt. direktbetalning bank eller kontakta din bank för att aktivera 3D Secure. Dessutom är endast kort utfärdade i Sverige godkända för betalning.
\\r\\n
\\r\\n
Club Solemate
\\r\\n
Varför dras inte rabatten av?
\\r\\n
För att ta del av våra erbjudanden måste du vara kundklubbsmedlem och inloggad på ditt konto för att rabatt ska dras av i kassan. Inte medlem i Club Solemate? Medlemskapet är kostnadsfritt, bonusgrundande och kan avslutas närsomhelst. Du ansöker enkelt om medlemskap här.
\\r\\n
\\r\\n
Hur gammal måste man vara för att bli medlem i Club Solemate?
\\r\\n
Man måste vara 16 år för att bli medlem i Club Solemate.
\\r\\n
\\r\\n
Kostar det något att vara medlem i Club Solemate?
\\r\\n
Nej, medlemskapet är kostnadsfritt!
\\r\\n
\\r\\n
Hur räknas mitt medlemsår/bonus?
\\r\\n
Vi gör bonusutbetalningar tre till fyra gånger per år. Vid varje bonusutbetalning summeras poängen som samlades i föregående period och betalas ut i en form av värdecheck.
\\r\\n
\\r\\n
Var gäller mitt medlemskap?
\\r\\n
Medlemskap i Club Solemate gäller i de butiker och webbshoppar som ingår i Scorettgruppens olika koncept: Scorett, Scorett Outlet, Håkanssons och Wallenbergs.
\\r\\n
\\r\\n
Hur registreras bonusen?
\\r\\n
Genom att identifiera dig i kassan när du handlar i butik eller vara inloggad när du handlar i webbshopen.
\\r\\n
\\r\\n
Kan man efterregistrera bonus och vilka regler gäller?
\\r\\n
Ja, bonus kan registreras i efterhand i valfri butik mot uppvisande av kvitto, men skall då göras inom en vecka från inköpsdatum. För efterregistrering av köp gjorda i webbshopen kontakta Club Solemate via kontaktformuläret.
\\r\\n
\\r\\n
Finns det tillfällen då bonus inte registreras?
\\r\\n
Köp av presentkort och betalning med bonus/värdecheck är inte bonusgrundande.
\\r\\n
\\r\\n
Var kan jag använda mina värdecheckar?
\\r\\n
Värdecheckarna gäller i de butiker som ingår i Scorettgruppens olika koncept: Scorett, Scorett Outlet, Håkanssons och Wallenbergs.
\\r\\n
\\r\\n
Hur loggar jag in på Mina Sidor?
\\r\\n
För att logga in slår ni in erat personnummer där vi kontrollerar om du är medlem. Sedan används följande uppgifter: Epost = Fyll i din e-postadress Lösenord = Det lösenord du valde när du skapade ditt konto
\\r\\n
\\r\\n
Jag har glömt mitt lösenord!
\\r\\n
Har du glömt ditt lösenord kan du be om ett nytt i inloggningsrutan.
\\r\\n
\\r\\n
Jag önskar inte få e-mail från Club Solemate! Hur gör jag?
\\r\\n
Har du fått ett mail från oss kan du avregistrera dig för fler utskick genom en länk längst ner i mailet. Du kan även logga in på ditt konto - klicka på \\\"Min profil\\\" - och bocka ur vilken typ av kommunikation du vill avstå. Klicka sedan på knappen \\\"Spara\\\".
\\r\\n
\\r\\n
Varför får jag inga erbjudanden/utskick från Club Solemate?
\\r\\n
1. Köpen har inte registrerats för bonus. 2. Fel adress finns registrerad hos folkbokföringen. 3. Uppdatera din e-mail och telefon på Mina Sidor.
\\r\\n
\\r\\n
Hur avslutar jag mitt medlemskap?
\\r\\n
Du kan säga upp ditt medlemskap precis när du vill. Kontakta då vår kundtjänst.
På Scorett eftersträvar vi att erbjuda våra kunder högsta service och kunskap i såväl butik som online. Med en kundtjänst som har mottagit utmärkelse för Årets Bästa Kundtjänst står vi alltid till tjänst att göra vårt yttersta för att besvara dina frågor.
\\r\\n
Du kan kontakta vår kundtjänst via FRÅGOR OCH SVAR (i mobilvy nås den via symbolen med ett frågetecken) nere i högra hörnet med frågor kring din beställning, frakt och leverans, betalning, retur och reklamation. Vill ni nå oss på mail gör ni det på kundtjanst@scorett.se
\\r\\n
Vi gör vårt yttersta för att besvara din fråga så snabbt vi kan.
\\r\\n
Röda dagar är vår kundtjänst stängd.
\\r\\n
Besöks- och postadress
\\r\\n
Scorett Footwear AB Härdgatan 22-24 432 32 VARBERG
Frågor gällande e-handel, er order, medlemskap eller något annat som inte kan besvaras av våra frågor och svar hänvisas till kundtjanst@scorett.se
\\r\\n
Frågor gällande butiksspecifika frågor så som lagerstatus i butik, skomakare eller liknande hänvisas till någon av våra butiker direkt på nedan mailadress.
Välkommen till Scoretts e-handel! Vi vill att det ska vara så enkelt och bekvämt som möjligt att handla hos oss. Här har vi samlat all information som gäller köp, betalning, leveranser och returer. Du kan också gå till avsnittet Vanliga frågor som förhoppningsvis kan ge svar på det du undrar över.
\\r\\n
Företagsuppgifter
\\r\\n
Scorett Footwear AB Härdgatan 22-24 432 32 Varberg
Org nr: 556350-7747
\\r\\n
Åldersgräns
\\r\\n
Du måste vara 18 år eller äldre för att handla i Scoretts e-handel.
\\r\\n
Priser
\\r\\n
Alla priser anges i SEK och är inklusive 25% mervärdeskatt. Kampanjpriser gäller så länge lagret räcker, om inget annat anges. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i texter samt att det kan förkomma avvikelser i pris och produktinformation mellan butik och webshop vid kampanjer i den utsträckning som är tillåten enligt gällande konsumenträttslagstiftning.
\\r\\n
Slutförsäljning
\\r\\n
Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning och felaktiga lagersaldon. När du lägger en order hamnar den artikel du valt i kundkorgen. Det kan dock inträffa att någon annan kund samtidigt hinner slutföra ett köp med samma vara, om det inte finns tillräckligt med varor på lager kan det hända att din vara inte längre finns kvar i kundkorgen när du kommer till betalläget.
\\r\\n
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i texter, priser och produktinformationer. Vi kan inte garantera att de färger som återges på din skärm stämmer helt överens med verkligheten, då färgåtergivningen kan bero på din individuella skärminställning.
\\r\\n
Personuppgifter
\\r\\n
Scorett hanterar samtliga personuppgifter på ett korrekt och kontrollerat sätt för att dina uppgifter inte ska kunna läsas av obehöriga. Vi följer dataskyddsförordningen GDPR, och de personuppgifter som lämnas vid köp används endast för att administrera ditt köp. För mer information angående säkra betalningar läs mer under rubriken Betalning.
\\r\\n
När du lägger din beställning hos oss måste du uppge dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I de fall där du väljer att betala via faktura eller delbetalning behöver du även ange ditt personnummer. Om du väljer att bli medlem i vår kundklubb Club Solemate måste du också uppge ditt personnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att kunna fullgöra transport, betalning och fakturering. Notera att vi måste lämna vidare dina personuppgifter till vår betalningsförmedlare DIBS, vår fakturapartner Klarna samt vår logistikpartner för att de ska kunna fullgöra sina åtaganden.
\\r\\n
Du har rätt att få ta del av den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas. Du har alltid rätt att utan någon speciell anledning begära att informationen om dig ska raderas. Läs vår Integritetspolicy
\\r\\n
Trygg E-handel
\\r\\n
Trygg e-handel är en certifiering för e-handels företag. E-handelsföretag är företag som säljer varor och tjänster via en butik på online. Det finns en stor mängd aktörer som säljer varor och tjänster på online i Sverige och de flesta är seriösa. För att skydda dina personuppgifter och andra känsliga uppgifter är det dock viktigt att du som kund vet vem du lämnar uppgifterna till. Du kanske också vill känna trygghet i att företaget kommer leverera varor inom avtalad tid och att du kommer kunna få hjälp efter köpet om något skulle vara fel.
\\r\\n
Trygghet
\\r\\n
Certifieringen Trygg e-handels syfte är att hjälpa dig som konsument välja rätt e-handelsföretag när du handlar så att du kan känna dig trygg och säker även efter du klickat på \\\"köp\\\". Trygg e-handels målsättning är att det skall kännas lika tryggt och säkert att handla på Internet som i vanlig fysisk butik. När du handlar från ett företag som har certifieringen Trygg e-handel så innebär det att företaget genom ett avtal förbundit sig att följa en rad krav. Endast stabila och seriösa e-handelsföretag har rätten att bära certifieringen Trygg e-handel.
Trygg e-handels krav är utformade för att du som konsument skall känna till och ta tillvara dina rättigheter när du handlar online. Bland annat ställs krav på att företaget skall vara tydlig med sin identitet, ha säkra rutiner för hantering av personuppgifter, använda säkra betalningslösningar samt ha en stabil ekonomi. Se fullständig förteckning av Trygg e-handels krav.
\\r\\n
Säkerhet
\\r\\n
Svensk Digitial Handel kontrollerar att kraven följs av de certifierade företagen genom kreditkontroller, provköp samt utredningar vid misstanke om brister. För att ge dig en extra trygghet tar Trygg e-handel emot klagomål från dig som konsument. Om du klagar på ett företag som har certifieringen Trygg e-handel och det visar sig att företaget handlat felaktigt/i strid med kraven som ställs får företaget en \\\"prick\\\" i vårt register. Vid allvarliga brister kan certifieringen återkallas med omedelbar verkan. Allt detta sammantaget gör att du som konsument kan känna dig säker på att endast seriösa företag bär Trygg e-handel symbolen.
\\r\\n
För din trygghet är scorett.se krypterad med SSL certifikat. Ett SSL-certifikat är en typ av elektronisk legitimation, genom vilket en legitimationskontroll av certifikatet kan göras för att se vem som innehar det. SSL-certifikat används för att kunna säkra en server, till exempel en webbserver eller en mailserver.
\\r\\n
Beställning
\\r\\n
När du har slutfört ditt köp får du en orderbekräftelse till den e-postadress som du lämnade i samband med köpet. Orderbekräftelsen är en bekräftelse på att vi har tagit emot din beställning men innebär inte en bekräftelse på att ett bindande avtal har ingåtts. Ett bindande avtal ingås först när vi bekräftar ditt köp och skickar en faktura eller betalningsbekräftelse från aktuell betaltjänst. Innan den slutliga fakturan eller betalningsbekräftelsen skickas kan vi neka din beställning delvis eller helt i enlighet med våra köpvillkor. Scorett har rätt att neka en beställning och har ingen skyldighet att ingå avtal om försäljning på Scoretts e-handel. Scorett har rätt att neka beställningar från kunder som Scorett misstänker bryter mot Scoretts e-handelspolicy.
\\r\\n
Scoretts e-handelspolicy
\\r\\n
Av miljö- och logistikskäl finns det vissa krav för att få handla på Scoretts e-handel. Scoretts e-handel kräver att:
\\r\\n
- Att köparen har en intention att behålla de produkter som beställs. Att köparen ska ha en intention att behålla de produkter som beställs hindrar köparen aldrig från att i efterhand ångra dig. Du har alltid rätt till din lagstadgade ångerrätt enligt våra köpvillkor
\\r\\n
- Att köparen inte är hotfull och beter sig respektfullt mot vår personal i samband med köp och returer eller vid kontakt med vår kundtjänst
\\r\\n
- Att köparen ej har onormala köp- och returbeteenden som visar att köparen tidigare inte haft någon intention att behålla beställda produkter
\\r\\n
Betalningssätt
\\r\\n
Att handla på Scoretts e-handel är enkelt och säkert. Du kan alltid hitta ett betalningssätt som passar dig. Du kan välja att betala med faktura, kort, direktbetalning bank eller delbetalning. Läs mer om de olika betalningssätten nedan. Scorett samarbetar med Klarna för alla betalningar. Här kommer du i kontakt med Klarna kundservice. Du kan även kontakta Klarna via mail info@klarna.se eller nå deras kundtjänst på telefon 08-120 120 10.
\\r\\n
\\r\\n
Kort
\\r\\n
Du kan betala med Visa och Mastercard. Ingen extra avgift tas ut vid kortbetalning. I samband med orderläggning reserveras beloppet. När varorna skickas från vårt lager dras pengarna från ditt konto. Om någon vara som beställts trots allt visar sig vara slut debiteras du inte för denna. Vi erbjuder 3D Secure/SecureCode som är en säkrare lösning för dig som betalar med kort. Det innebär att du måste ange en personlig kod innan köpet slutförs. Om ditt kortköp nekas på grund av detta, välj fakturabetalning alt. direktbetalning bank eller kontakta din bank för att aktivera 3D Secure. Endast kort utfärdade i Sverige är godkända.
\\r\\n
\\r\\n
Faktura
\\r\\n
Du kan välja att betala mot faktura. Då kan du få hem dina skor och prova dem i lugn och ro innan du betalar. Vi samarbetar med Klarna som hanterar våra fakturor. Fakturan skickas via e-mail när produkten har packats. Fakturan ska betalas inom 30 dagar, räknat från orderdatum. Om betalningen inte har inkommit inom denna tid skickas en skriftlig betalningspåminnelse. Då utgår även en lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta enligt gällande referensränta med tillägg på 24%. För din egen trygghet levereras köp med faktura endast till din folkbokföringsadress. Vid beställning med Klarna som betalsätt kommer din folkbokföringsadress upp automatiskt, och kan inte ändras. Godkänn aldrig ett köp med felaktig adress! Adressen hämtas från Klarnas register, kontakta därmed Klarna om adressen är felaktig. De uppdaterar i så fall sitt adressregister, och det slår igenom på köpsidan direkt. Vid köp gjorda med faktura eller delbetalning kan det göras en kreditupplysning, kreditupplysningsföretaget är då skyldiga att skicka ut en kopia varje gång det görs en sådan upplysning på en privatperson. Klarna åtar sig att vid var tid vara validerad enligt Payment Card Industry Data Security Standards (”PCI DSS”).
\\r\\n
Om retur görs bör Klarna kontaktas för att undvika att en påminnelse skickas ut. Observera att din faktura måste betalas även om din leverans är föremål för reklamation. När reklamationen är behandlad sker en återbetalning. Vid delretur ska den eller de artiklar som returnerats dras av från fakturan. Det är ursprungsfakturan som ska betalas, ingen ny faktura skickas ut vid delretur. Om du har frågor om din faktura, vill stoppa fakturan på grund av retur, eller tillfälligt vill flytta fram fakturans förfallodatum kan du göra det via Klarnas webbplats som du hittar här. Du kan också kontakta Klarna via mail info@klarna.se eller nå deras kundtjänst på telefon 08-120 120 10.
\\r\\n
\\r\\n
Delbetalning via Klarna konto
\\r\\n
Du kan även välja att delbetala i din egen takt med Klarna konto. Du väljer då själv hur mycket du vill betala, som lägst 50 kr eller 1/24 av totalbeloppet. Du kan när som helst välja att betala av hela beloppet på en gång. Delbetalningar hanteras av Klarna AB. Alla månadens köp sammanställs på en faktura som skickas ut i början av nästkommande månad. Vid köp gjorda med faktura eller delbetalning kan det göras en kreditupplysning, kreditupplysningsföretaget är då skyldiga att skicka ut en kopia varje gång det görs en sådan upplysning på en privatperson. För Klarna konto gäller en månadsränta på 19,9% och en aviavgift på 29 kr per utsänd avi. Vid faktura- och kontoköp görs en kreditupplysning och en kopia på upplysningen kan komma att skickas till din folkbokföringsadress. Du kan få svar på frågor om din faktura och mer information om Klarna konto här. Du kan också kontakta Klarna via mail info@klarna.se eller nå Klarnas kundtjänst på telefon 08-120 120 10. Vid beställning med Klarna som betalsätt kommer din folkbokföringsadress upp automatiskt, och kan inte ändras. Godkänn aldrig ett köp med felaktig adress! Adressen hämtas från Klarnas register, kontakta därmed Klarna om adressen är felaktig. De uppdaterar i så fall sitt adressregister, och det slår igenom på köpsidan direkt. Vid delretur ska den eller de artiklar som returnerats dras av från fakturan. Det är ursprungsfakturan som ska betalas, ingen ny faktura skickas ut vid delretur.
\\r\\n
\\r\\n
Presentkort och bonuscheckar
\\r\\n
Bonuscheckar laddas automatiskt på ditt medlemskap och kan lösas in i kassan både på e-handeln och i butik. Presentkort kan endast lösas in i butik.
\\r\\n
Fraktkostnad och leveranstid
\\r\\n
Fraktkostnad: Utlämningsställe 69 kr Hemleverans 150 kr Leverans till butik är kostnadsfritt
\\r\\n
Om leveranstiden överstiger den normala leveranstiden blir du meddelad om försening. Observera att du har rätt häva ditt köp utan kostnad vid sådan försening. Scorett råder inte för omständigheter som ligger utanför vår kontroll och kan inte ansvara för förseningar som uppstår på grund av att Postnord inte fullgör sitt åtagande i den utsträckning som är tillåten enligt gällande konsumentlagstiftning.
\\r\\n
\\r\\n
Leverans med Postnord Mypack
\\r\\n
Ditt paket levereras med Postnord MyPack till ditt närmaste ombud. Du kan för närvarande inte välja eller ändra ombud. Information om var Postnord har sina ombud hittar du här. Leveranstiden är normalt 2-5 vardagar. Leverans sker bara till adresser i Sverige. När din order är skickad från oss får du ett mail med paketets kollinummer. Du kan söka din leveransstatus på Postnords hemsida www.posten.se. När ditt paket ankommit till ombudet får du ett sms-meddelande med paketets id-nummer. Du måste ha med dig legitimation när du hämtar ut ditt paket. Om någon annan än beställaren ska hämta ut paketet måste den personen kunna visa både sin egen och beställarens legitimationer. Om namnbyte måste göras på paketet i efterhand för att rätt person ska kunna hämta ut det kostar det 150 kr, och i förekommande fall debiteras denna kostnad vidare på kunden.
\\r\\n
\\r\\n
Uthämtning i butik
\\r\\n
Du kan kostnadsfritt välja att hämta ditt paket i en valfri Scorettbutik (för scorettoutlet.se gäller endast outlet-butiker). Leveranstiden är normalt 2-5 vardagar. Vid beställningen anger du den butik som du vill hämta dina varor hos. När ditt paket har ankommit till butiken får du ett sms-meddelande som talar om att paketet finns att hämta. Du måste uppvisa legitimation när du hämtar ditt paket.
\\r\\n
\\r\\n
Delleveranser
\\r\\n
Scorett tillämpar inga delleveranser. Om någon vara i beställningen trots allt inte finns på lager skickas de varor som kan levereras, och de varor som inte kan levereras krediteras.
\\r\\n
\\r\\n
Förlängd liggetid
\\r\\n
Ditt paket ligger kvar hos Postens ombud i 14 dagar. Om man av någon anledning vill förlänga denna tid kostar det 100 kr. Man kan förlänga tiden till max 30 dagar. Om liggetiden förlängs på kundens begäran förbehåller vi oss rätten att debitera vidare denna kostnad på kunden.
\\r\\n
\\r\\n
Flytt av paket
\\r\\n
Var noga vid beställningen och ange rätt adress och postnummer. Vid beställning med Klarna som betalsätt kommer din folkbokföringsadress upp automatiskt. Denna kan inte ändras. Godkänn aldrig ett köp med felaktig adress. Adressen hämtas från Klarnas register och om adressen är felaktig kan du också kontakta Klarna på mail info@klarna.se eller Klarnas kundtjänst på telefon 08-120 120 10. De uppdaterar i så fall sitt adressregister och det slår igenom på köpsidan direkt. Att flytta ett paket från ett ombud till ett annat kostar 150 kr. Om flytten sker på kundens egen begäran eller på grund av att kunden angett fel adress eller postnummer vid beställningen förbehåller vi oss rätten att debitera vidare denna kostnad på kunden.
\\r\\n
\\r\\n
Ej utlösta paket
\\r\\n
Ditt paket ligger kvar hos Postnords ombud eller i butik i 14 dagar. Om paket inte hämtats ut debiterar vi frakt- och hanteringskostnader för outlöst paket med 150 kr.
\\r\\n
Ångerrätt
\\r\\n
Du har alltid 14 dagars ångerrätt från mottagandet av varan, enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. I butik gäller 21 dagars ångerrätt. Som konsument har du rätt att återfå pengarna vid ångrat köp inom 14 dagar från den dag då Scorett mottagit ångermeddelandet. Du får givetvis prova varan om den passar men vid retur ska varan vara i ursprungligt skick/oanvänd och den ska oskadad returneras i sin originalkartong. I de fall den returnerade produkten blivit använd i en större omfattning än som krävs för att undersöka varan kan avdrag för värdeminskning tillämpas eller ångerrätt nekas. Då får du som konsument stå för returkostnad och eventuell återsändning om varan önskas åter. För att utnyttja ångerrätten ska varan alltid returneras till vårt lager eller lämnas in till någon av våra butiker som närmaste ombud. Tänk på att du måste meddela oss att du ångrar dig inom 14 dagar efter att din vara anlänt till dig eller ditt ombud. Här finner du konsumentverkets ångerblankett
\\r\\n
\\r\\n
Byte
\\r\\n
Vid byte av en e-handelsorder måste du lägga en ny order i webshopen på den nya storleken och returnera produkten du vill byta. Du skickar tillbaka den artikel du önskar byta och använder returfraktsedeln som bifogades i leveransen.
\\r\\n
Vill du byta en produkt i en butik, kontakta först kundtjänst som kan hjälpa dig med att hitta en butik där varan finns i lager.
\\r\\n
Retur
\\r\\n
Vill du nyttja din ångerrätt och returnera varan skickar du tillbaka den till vårt e-handelslager genom att lämna in den i butik eller till ett postombud. Använd returfraktsedeln som bifogades vid leveransen. Ange returorsak på returfraktsedeln. Kontakta kundtjänst om returfraktsedel saknas.Använd gärna samma påse som leveransen kom i. Skokartongen måste emballeras väl. Obs! inga klisteretiketter eller tejp får sättas direkt på skokartongen.
\\r\\n
Ta bort eventuella gamla fraktetiketter. Gör du returen via någon av våra butiker är returen kostnadsfri. Retur till e-handelslagret via ombud kostar 99 kr vilket regleras i samband med återbetalningen. Scorett ersätter inte returkostnad som kund själv lagt ut.
\\r\\n
Du ansvarar för varan tills den når vårt lager. Spara det kvitto du får vid inlämningen. Om du använder den förtryckta returfraktsedeln kan du följa returen på www.postnord.se.
\\r\\n
Om ditt betalsätt är Klarna Faktura ska du vid retur till lager inte betala din ursprungliga faktura. En ny faktura på 99 kr för returfrakten kommer att skickas ut. Du bör vid retur kontakta Klarna och meddela att du returnerat dina varor för att undvika påminnelse och påminnelseavgift på din faktura. Det gör du lättast via Klarnas webbplats. Du kan också kontakta Klarna via mail info@klarna.se eller nå Klarnas kundtjänst på telefon 08-120 120 10.
Vid retur görs en återbetalning som sker med samma betalningssätt som vi köptillfället, med avdrag för returfrakten. Det kan ta upp till 14 dagar innan återbetalning sker. Vid återbetalning av retur har vi rätt att dra av för eventuell värdeminskning som uppkommit vid din hantering av varan. Scorett kan dröja med återbetalning om varan inte inkommit i retur, men om du bevisar att varan är återsänd genom att uppvisa kvitto så sker återbetalning snarast utan onödigt dröjsmål.
\\r\\n
Reklamationer
\\r\\n
Scorett ansvarar för att varor som levereras går i väg i felfritt skick. Skulle ändå varan vara trasig eller felaktig när den kommer fram ska kundtjänst kontaktas innan varan returneras. Om du reklamerat till oss inom två månader från att du upptäckte felet anses din reklamation alltid lämnad inom skälig tid. Sker inte reklamation inom skälig tid från det att felet upptäckts, eller borde ha upptäckts, och senast inom tre år och två månader från det att du tog emot varan, förlorar du rätten att göra eventuella påföljder enligt konsumentköplagen gällande mot oss. Scorett måste bevisa i det fall felet inte varit ursprungligt de 6 första månaderna, därefter är det du som måste bevisa att felet varit där från början eller att det beror på ett produktionsfel. Eventuell transportskada bör noteras i samband med utlämningen. En transportskada behandlas på samma sätt som övriga reklamationer. Vid en godkänd reklamation debiteras ingen returfrakt och eventuella frakt- och fakturaavgifter i samband med köpet återbetalas. Enklast är att du vid en reklamation vänder dig till en Scorettbutik. Du hittar din närmaste Scorettbutik här.
\\r\\n
Scorett följer Distanshandelslagen och Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och beslut.
\\r\\n
Har du fått avslag på din reklamationsansökan men hävdar att beslutet är felaktigt hänvisar vi dig att göra ett ärende hos Allmänna reklamationsnämnden (ARN). De tar oberoende beslut i bland annat reklamationsfall. Scorett Footwear AB medverkar alltid i eventuella tvister hos ARN och rättar sig alltid efter ARNs beslut. www.arn.seBox 174, 101 23 Stockholm
\\r\\n
Vid alternativ tvistlösning kan du som konsument vända dig till EU-kommissionens onlineplattform,European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR) https://ec.europa.eu/odr
\\r\\n
Force Majeure
\\r\\n
Händelser som krig, naturkatastrof, strejk, myndighetsbeslut eller andra händelser som ligger utanför Scoretts kontroll vilken skäligen inte kunnat förutses ska hänföras till Force majeure, vilket innebär att Scorett befrias från förpliktelsen att fullgöra ingångna avtal.
De flesta av Scoretts skor säljs i vanliga europeiska storlekar. Vissa varumärken säljs dock i UK- eller US-storlekar. I nedanstående tabell kan du se hur din vanliga storlek omvandlas till andra storlekar i vår storleksguide. Observera att detta endast är en generell guide, och att storlekarna kan variera mellan varumärkenmärken och modeller.
Lägg ett papper på golvet mot en vägg och ställ dig med foten på pappret med hälen mot väggen.
\\r\\n
Markera foten där den är som längst och mät avståendet från väggen till markeringen.
\\r\\n
Dina fötter kan vara olika långa, mät därför båda fötterna.
\\r\\n
Använd måttet du får fram och sök din storlek i tabellen ovan.
\\r\\n\\r\\n
\\r\\n
PERFECT FIT
\\r\\n
Vi har alla olika bredder på våra vader. Därför behövs stövlar med olika skaftvidder, så att du kan hitta din perfekta passform. Våra ”Perfect Fit”-stövlar kategoriseras i en skala från W1-W5. Mät runt det bredaste stället på din vad. Hitta detta mått under din skostorlek och kolla på värdet till vänster i tabellen, detta är det skaftmått du behöver. Har du exempelvis storlek 37 i skor och ett vadmått på 39 cm så är stövelvidden W4 – Hitta din perfekta match nedan!
\\r\\n
Hitta din Perfect Fit
\\r\\n\\r\\n
\\r\\n
\\r\\n
35
\\r\\n
36
\\r\\n
37
\\r\\n
38
\\r\\n
39
\\r\\n
40
\\r\\n
41
\\r\\n
42
\\r\\n
\\r\\n
\\r\\n
W1
\\r\\n
27-29
\\r\\n
28-30
\\r\\n
29-31
\\r\\n
30-32
\\r\\n
31-33
\\r\\n
32-34
\\r\\n
33-35
\\r\\n
34-36
\\r\\n
\\r\\n
\\r\\n
W2
\\r\\n
30-32
\\r\\n
31-33
\\r\\n
32-34
\\r\\n
33-35
\\r\\n
34-36
\\r\\n
35-37
\\r\\n
36-38
\\r\\n
37-39
\\r\\n
\\r\\n
\\r\\n
W3
\\r\\n
33-35
\\r\\n
34-36
\\r\\n
35-37
\\r\\n
36-38
\\r\\n
37-39
\\r\\n
38-41
\\r\\n
39-41
\\r\\n
40-42
\\r\\n
\\r\\n
\\r\\n
W4
\\r\\n
36-38
\\r\\n
37-39
\\r\\n
38-40
\\r\\n
39-41
\\r\\n
40-42
\\r\\n
41-43
\\r\\n
42-44
\\r\\n
43-46
\\r\\n
\\r\\n
\\r\\n
W5
\\r\\n
39-41
\\r\\n
10-42
\\r\\n
41-43
\\r\\n
42-44
\\r\\n
43-45
\\r\\n
44-46
\\r\\n
45-47
\\r\\n
46-48
\\r\\n
\\r\\n
\\r\\n
W6
\\r\\n
42-44
\\r\\n
43-45
\\r\\n
44-46
\\r\\n
45-47
\\r\\n
46-48
\\r\\n
45-48
\\r\\n
47-49
\\r\\n
49-51
\\r\\n
\\r\\n\\r\\n
\\r\\n
\\r\\n
Storleksguide Damjackor Canada Snow
\\r\\n\\r\\n
\\r\\n
\\r\\n
Kroppmåtten tas i bara underkläder:
\\r\\n
XS
\\r\\n
S
\\r\\n
M
\\r\\n
L
\\r\\n
XL
\\r\\n
\\r\\n
\\r\\n
A
\\r\\n
Där din byst är som störst, med en bh sm du trivs i
\\r\\n
84
\\r\\n
88
\\r\\n
94
\\r\\n
100
\\r\\n
106
\\r\\n
\\r\\n
\\r\\n
B
\\r\\n
Där du är som smalast, i revbenets underkant
\\r\\n
70
\\r\\n
74
\\r\\n
80
\\r\\n
86
\\r\\n
92
\\r\\n
\\r\\n
\\r\\n
C
\\r\\n
Där du är som bredast över stussen
\\r\\n
92
\\r\\n
96
\\r\\n
102
\\r\\n
108
\\r\\n
114
\\r\\n
\\r\\n
\\r\\n
D
\\r\\n
Mäts från axeln ner till handled, gärna med lätt böjd arm
Genom att ta hand om dina skor får du dem att leva längre. Med rätt produkter och några enkla steg kan du få dina skor som nya igen. Här hittar du skovårdstips för skinnskor, läderskor, mockaskor, sneakers, textilskor, gummi, skinnimmitation och lackade skor.
\\r\\n
\\r\\n
Skinn, läder och mockaskor
\\r\\n
Fettat skinn 1. Rengör skon rikligt med cleaner på en fuktig putsduk. 2. Vårda och skydda med ett shoe wax, ta extra vid sulkanten. Efter torktid bör du putsa upp skorna med skoborste om du vill ha skon blank. 3. Håll din sko fräsch med en iläggsula och refresher.
\\r\\n\\r\\n
Släta skinn 1. Rengör skon rikligt med cleaner på en fuktig putsduk. 2. Vårda skon med vaxbaseradeskokräm i passande färg, eller neutralt balm. Efter torktid bör du putsa upp skorna med skoborste. 3. Håll din sko fräsch med en illäggsula och refresher.
\\r\\n
\\r\\n
Blanka skinn/Polido 1. Rengör skon rikligt med cleaner på en fuktig putsduk. 2. Vårda skon med ett vaxbaserade skokräm, detta vårdar alla ömtåliga läder. 3. Håll din sko fräsch med en iläggsula och refresher.
\\r\\n
\\r\\n
Lädersulor/Läderfanér 1. Använd shoe wax för att få ett bättre skydd mot väta och smuts, glöm inte sulsömmen (två gånger innan första användningen).
\\r\\n
\\r\\n
Nubuck/Mocka 1. Rengör skon rikligt med cleaner på en fuktig putsduk. Vid mindre fläckar använd cleaning block eller mockaborste 2. Vårda skon med conditioner (svart, neutral & brun) rugga mockan med mockaborsten efteråt 3. Avsluta med protector för en vattenavvisande effekt. 4. Håll din sko fräsch med en iläggslua och refresher.
\\r\\n
\\r\\n
Sneakers och textilskor
\\r\\n
Sneakers 1. Rengör med cleaner gel och cleaning cloth. 2. Vårda: Se passande material. 3. Skydda med protector för att motveka mot väta (fri från fluorkarboner). 4. Fräscha upp med freshmaker och sula.
\\r\\n
\\r\\n
Textil 1. Rengör med cleaner gel. 2. Skydda med protecter för att motverka väta (fri från fluorkarboner). 3. Fräscha upp med freshmaker och sula.
\\r\\n
\\r\\n
Gummi, skinnimitation och lackskor
\\r\\n
Gummi 1. Rengör med vatten och hadtvål, för att få bort smuts och salter som annars torkar ut gummit. 2. Vårda och skydda med balm eller sparsamt med shoe wax, det skyddar mot uttorkning och ger glans åt gummit. 3. Fräscha upp med refresher eller filtsula.
\\r\\n
\\r\\n
Skinnimitation 1. Rengör skon rikligt med cleaner på en fuktig putsduk. Undvik att utsätta skon för väta. 2. Vårda med skokräm, balm eller vax i passande färg. 3. Fräscha upp med refresher eller sula.
\\r\\n
\\r\\n
Lack 1. Rengör skon rikligt med cleaner på en fuktig putsduk. 2. Vårda med lack polish eller vaxbaserade skokräm. 3. Viktigt att använda skoblock till lackmaterialet för att motverka gångveck och sprickor. Låt lackskorna vila minst varannan dag så håller de längre. 4. Fräscha upp med refresher eller sula.
\\r\\n
\\r\\n
Skovård
\\r\\n
Vi har allt du behöver för att vårda och ta hand om dina skor på bästa sätt. Våra skoblock håller skorna fina och släta när du inte använder dem. Impregnering som skyddar dina skor mot väta och smuts. Hos oss hittar du även skokräm för att vårda skorna och balsam som gör att skinnskor håller sig mjuka och längre, samt skoborstar och putsdukar som hjälper dig att göra jobbet enkelt.
Vi på Scorett Footwear AB är glada att just du är intresserad av vår integritetpolicy. I den här policyn kommer du att ta del av vad en personuppgift är, vilka och i vilken omfattning personuppgifter samlas in samt i vilket syfte insamlingen sker. Detta på grund av att din integritet är viktig för oss på Scorett Footwear AB och att du ska känna dig trygg med hur vi behandlar dina personuppgifter.
\\r\\n
Personuppgiftsansvarig
\\r\\n
Scorett Footwear AB (556350-7747), Härdgatan 22-24, 432 32 Varberg, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter. För frågor gällande vår integritetspolicy kan du nå oss via mail kundtjanst@scorett.se
\\r\\n
Vad är en personuppgift?
\\r\\n
Personuppgifter är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person, till exempel namn, adress, telefonnummer eller E-postadress. Det kan även vara bilder och ljudupptagningar som behandlas i en dator, även om inga namn nämns. Vidare räknas krypterade uppgifter och olika slags elektroniska identiteter som exempelvis IP-nummer också som personuppgifter om de kan hänföras till fysiska personer.
\\r\\n\\r\\n
Varför samlar vi in personuppgifter?
\\r\\n
I kommande avsnitt kommer du att kunna ta del av varför och vilka personuppgifter vi behandlar beroende på vad du gör på vår hemsida. För att underlätta för dig som läser vår integritetspolicy har vi valt att dela in avsnitten i olika delar av vår hemsida och hur dessa behandlar dina personuppgifter.
\\r\\n
\\r\\n
Vilka personuppgifter samlar vi in vid beställningar/köp?
\\r\\n
När du beställer/köper varor av oss behöver vi behandla personuppgifter. Syftet med behandlingen av personuppgifter är för att vi ska kunna leverera beställd/köpt vara/varor till dig, inklusive avisering om leverans eller kontakt gällande leverans. För att kunna leverera en beställd/köpt vara/varor behöver vi behandla namn, betalinformation (till exempel transaktionsreferens, transaktionstidspunkt), orderinformation (till exempel vilken vara som beställts eller om varan ska levereras till en specifik adress), kontaktuppgifter så som adress, mailadress, telefonnummer och eventuellt Club Solemate medlemskap.
\\r\\n
För att vi ska kunna hantera betalningar av beställd/köpt vara/varor behandlar vi även personnummer. Detta på grund av att vi måste kunna göra en identifikation genom personnummer och därmed kunna göra en ålderskontroll. Personuppgifterna behövs även för att vi ska kunna hantera betalningen som görs i samband med beställningen/köpet och därmed veta vilka betallösningar vi kan erbjuda.
\\r\\n
Ovan nämnda personuppgifter behandlas också för att vi på bästa sätt ska kunna hantera returer av beställd/köpt vara/varor. De behövs även för att vi ska kunna hantera reklamation- och garantiärenden.
\\r\\n
Laglig grund: Fullgörande av köpeavtal.
\\r\\n
\\r\\n
Vilka personuppgifter samlar vi in vid jobbansökningar?
\\r\\n
När du via vår hemsida söker en ledig tjänst ber vi dig att uppge personuppgifter (namn, personnummer, kön och kontaktuppgifter så som mailadress, telefonnummer och adress) och ditt CV (meritförteckning i elektronisk form, till exempel en PDF- eller Word-fil) samt ditt personliga brev (till exempel en PDF- eller Word-fil med fritext över dina kompetenser och färdigheter). Ditt CV kan även extraheras från din Linkedinprofil eller Monsterprofil. Vi kan även komma att samla in en personlig bild samt övriga dokument, detta är däremot helt frivilligt. Vid de flesta ansökningarna ber vi dig även besvara ett antal urvalsfrågor i ansökningsformuläret, detta sker via fritextfrågor, graderingsfrågor eller alternativfrågor samt ett personlighetstest.
\\r\\n
Syftet med insamlingen av personuppgifterna är att vi ska kunna göra en rättvis och bästa möjliga bedömning av dig vid en jobbansökan. Att försöka förstå dig, dina karriärmål och hur väl de stämmer överens med den lediga tjänst du sökt är viktigt för oss. Syftet är även att kunna ha möjligheten att få kontakt innan, under och efter rekryteringsprocessen.
\\r\\n
De personuppgifter du anger vid din ansökan till en ledig tjänst kommer endast behandlas och ses av HR-avdelning och berörd närmsta chef. De kommer inte att lämnas ut eller säljas till tredje part. Vid givet samtycke sparar vi dina personuppgifter i 2 år för att vi ska kunna uppfylla eventuella legala skyldigheter och följder.
\\r\\n
Laglig grund: Samtycke.
\\r\\n
\\r\\n
Vilka personuppgifter samlar vi in via kontaktformulär?
\\r\\n
Som besökare på vår hemsida finns det flera sätt att kontakta oss. Via kontaktformulär kan du kontakta oss gällande de allra flesta ärendena så som order, reklamation, Club Solemate eller övrigt med tillhörande meddelande i fritext. Personuppgifter som samlas in via kontaktformulär är namn, mailadress och eventuellt personnummer/organisationsnummer som är frivilligt att ange.
\\r\\n
De personuppgifter som anges har syftet att kunna bearbetas för att tillhandahålla den efterfrågande informationen eller förfrågningen som gjorts via kontaktformuläret. I vissa ärenden där du kontaktar oss via kontaktformulär behövs mindre personuppgifter och i andra ärenden behövs fler. Vi samlar inte in fler personuppgifter än nödvändigt i varje ärende.
\\r\\n
Laglig grund: Intresseavvägning. Behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna besvara din förfrågan till oss.
\\r\\n
\\r\\n
Vilka personuppgifter samlas in om dig som är medlem i Club Solemate och varför?
\\r\\n
Vi samlar in och behandlar personuppgifter för dig som är medlem i Club Solemate för att säkerställa att kraven i våra medlemsvillkor uppfylls i form av ålder, personnummer och en utdelningsadress. Dessa personuppgifter används för att kunna skapa en inloggningsprofil där beräkning och registrering av de bonuspoäng som genereras i samband med dina köp kan administreras, både av dig och av oss. De behövs också för uppdatering av adressuppgifter, detta för att kunna garantera att eventuella utskick via post inte skickas till fel adress. Vi samlar även in mailadress och telefonnummer för att bland annat kunna ge dig personliga och generella erbjudanden, förmåner, rabatter, inbjudningar till medlemskvällar, gåvor eller annan direkt marknadsföring.
\\r\\n
Den information vi får från dig sparas och används endast av oss och våra samarbetspartners för att kunna ge dig ännu bättre service och erbjudanden. Så länge du gör minst ett köp under ett kalenderår kommer du att få erbjudanden. Vi lagrar uppgifter om dina inköp och tillsammans med samarbetspartners analyserar den informationen. Vi kommer aldrig lämna ut eller sälja informationen till utomstående. Lagringsperioden för personuppgifterna är tills dess medlemskap avslutas genom ett aktivt val av medlemmen eller om medlemskapet missbrukas.
\\r\\n
Laglig grund: Samtycke.
\\r\\n
\\r\\n
Klarnas dataskyddspolicy
\\r\\n
Vi samarbetar med Klarna för alla betalningar. Klarna värnar om din personliga integritet, vilket innebär att de alltid samlar in och hanterar personuppgifter ansvarsfullt med din integritet i åtanke. Här kan du läsa mer om Klarnas dataskyddspolicy.
\\r\\n
\\r\\n
Vad är en cookie?
\\r\\n
En cookie är en textfil som lagras på din dator eller mobila enhet och som innehåller information som hjälper webbplatsen att identifiera besökaren.
\\r\\n
Det finns huvudsakligen två typer av cookies och Scorett.se använder sig av båda.
\\r\\n
Typ 1: sparar en fil permanent på din enhet, dessa används för att kunna mäta hur du som besökare rör dig på hemsidan.
\\r\\n
Typ 2: kallas \\\"Session-Cookies\\\". Under tiden du är inne och besöker webbplatsen delar vår webbserver ut en unik identifieringssträng för att inte blanda ihop dig med andra besökare. En \\\"Session-Cookie\\\" lagras aldrig permanent på din dator utan försvinner när du stänger din webbläsare.
Cookies används för att maximera en webbplats funktioner och därigenom kunna förbättra köpupplevelsen för dig som kund. Med hjälp av cookies kan webbplatsen till exempel hålla reda på vilka varor du har placerat i varukorgen.
\\r\\n
Om du önskar att avstå från att cookies används så stängs det av i din webbläsares säkerhetsinställningar. Tillvägagångssättet varierar beroende på vilken webbläsare du har. Det innebär dock att funktionaliteten på webbplatsen begränsas.
\\r\\n
Läs mer om cookies på Post och Telestyrelsens webbplats www.pts.se.
\\r\\n
\\r\\n
Lagring av personuppgifter
\\r\\n
Behandlingen av personuppgifter sker enligt gällande lagstiftning och innebär att lagring av personuppgifter inte sker under en längre tid än vad som är nödvändigt med hänsyn till ändamålet av behandlingen. Rent praktiskt innebär det att personuppgifter gallras och tas bort när de inte längre är aktuella eller nödvändiga för analyser, direktmarknadsföring eller det syfte och ändamål de samlats in för. Vi iakttar alltid hög säkerhet och sekretess vid behandling av personuppgifter.
\\r\\n
\\r\\n
Delning och överföring av personuppgifter
\\r\\n
Vi kan komma att överföra personuppgifter för nödvändig behandling till andra företag som Scorett Footwear AB samarbetar med till exempel när det gäller betallösningar, marknadsföring, transporter eller via kontaktformulär. När dina personuppgifter delas med våra samarbetspartners ska uppgifterna behandlas efter våra instruktioner och enligt det upprättade personuppgiftbiträdesavtalet.
\\r\\n
Vi kan enligt lag bli tvingade att lämna personuppgifter till statliga myndigheter så som Polisen eller Skatteverket och vi kommer då att uppfylla dessa krav.
\\r\\n
\\r\\n
Du har rätt till tillgång
\\r\\n
Du har rätt att få information om vilka uppgifter Scorett Footwear AB har om dig i form av ett registerutdrag.
\\r\\n
Du har rätt till radering
\\r\\n
Du har rätt att begära att vi rättar felaktiga uppgifter eller raderar information om dig. Du har också rätt att dra tillbaka ditt samtycke för att vi behandlar dina personuppgifter. Vi kommer då att radera de personuppgifter som är associerade med dig från våra system.
\\r\\n
Vi förbehåller oss dock rätten att inte tillmötesgå eventuell begäran om radering i de fall legala skyldigheter hindrar oss från detta. Det kan vara skyldigheter för att uppfylla rättsliga förpliktelser som vi omfattas av eller för att fastställa, göra eller försvara rättsliga anspråk.
\\r\\n
\\r\\n
Du har rätt till rättelse
\\r\\n
Du har rätt att begära att vi rättar dina personuppgifter om dessa är felaktiga. Du har även rätt inom det angivna ändamålet att komplettera personuppgifter om dessa är ofullständiga. Om du är medlem i Club Solemate kan du själv rätta eller komplettera dina uppgifter på din medlemssida
\\r\\n
\\r\\n
Du har rätt till invändningar
\\r\\n
Du har rätt att invända mot den personuppgiftsansvarigas behandling av dina personuppgifter (t.ex. den behandling som baseras på den personuppgiftsansvariga berättigade intressen). Vid invändning mot behandling får personuppgiftsansvariga endast fortsätta att behandla uppgifterna om det går att påvisa att det finns avgörande berättigande skäl till att personuppgifterna måste behandlas som väger tyngre än dina intressen, rättigheter och friheter eller om behandling sker för att fastställa, försvara eller utöva rättsliga anspråk. Du har alltid rätt att invända mot att personuppgifter används för direkt marknadsföring och kan göras när som helst.
\\r\\n
\\r\\n
Du har rätt till begränsning
\\r\\n
Du har rätt till att begränsa de personuppgifter som finns lagrade hos oss i enlighet med de lagstiftade villkoren. Det innebär att vi inte ska samla in mer personuppgifter än vad som är nödvändigt för att uppfylla ändamålet och att du kan säkerställa att det uppfylls.
\\r\\n
\\r\\n
Du har rätt till dataportabilitet
\\r\\n
Om du via ett samtycke godkänt att vi behandlar dina personuppgifter har du rätt att få de uppgifter som rör dig och lämnat till oss överförda till en annan personuppgiftsansvarig.
\\r\\n
\\r\\n
Kontakt vid begäran om registerutdrag/ändra/radera uppgifter samt övriga frågor gällande personuppgiftshantering
\\r\\n
Om du har frågor eller önskar att få ytterligare information hur vi behandlar personuppgifter är du välkommen att kontakta oss på: dataskydd@scorett.se
\\r\\n
Vi förbehåller oss alltid rätten att kunna ändra och uppdatera vår integritetpolicy för att kunna åtgärda eventuella fel eller för att kunna uppfylla nya tekniska- och legala krav. Den senast uppdaterade versionen av vår integritetspolicy hittar du alltid på vår hemsida.
\\r\\n
Uppdaterad: 2023-06-03
\",\"images\":[]},\"Route:information/kundtjanst/sa-handlar-du-online\":{\"__typename\":\"Route\",\"id\":\"information/kundtjanst/sa-handlar-du-online\",\"path\":\"/information/kundtjanst/sa-handlar-du-online\"},\"Category:1757\":{\"__typename\":\"Category\",\"id\":1757,\"name\":\"Så handlar du online\",\"level\":3,\"parentId\":400,\"hasSubcategories\":false,\"primaryRoute\":{\"__ref\":\"Route:information/kundtjanst/sa-handlar-du-online\"},\"content\":\"
Att handla online på Scorett.se är enkelt. Beställ hem dina skor och prova dem hemma i lugn och ro, du har alltid 14 dagars ångerrätt enligt distanshandelslagen. Du kan välja att hämta ut din beställning hos ditt postombud, i valfri Scorettbutik eller få den levererad hem till dig. Vill du byta storlek på skon kan du enkelt göra detta i din lokala Scorettbutik, så länge varan finns i lager. Nedan guidar vi dig till hur du steg för steg handlar online hos oss.
\\r\\n
\\r\\n
1. Hitta produkt
\\r\\n
Via menyn hittar du vårt utbud kategoriserat på Dam, Herr, Barn och Skotillbehör. Du kan också välja att klicka in på ett specifikt varumärke. Inne på varje kategori kan du filtrera på bland annat färg, storlek, varumärke för att lättare hitta det du söker.
\\r\\n\\r\\n
2. Lägg till i varukorgen
\\r\\n
När du hittat en produkt som du gillar - väljer du din storlek och lägger den i varukorgen. För att handla - Välj din storlek och klickar på knappen \\\"Lägg i varukorgen\\\". Nu syns siffran 1 vid kassa-iconen högst upp till höger. Nu kan du antingen fortsätta titta på fler produkter eller välja att gå till kassan. Väljer du att klicka hem ännu en produkt så syns siffran 2 vid kassa-iconen. Väljer du att gå till kassan så klickar du på kassa-iconen högst upp till höger.
\\r\\n
\\r\\n
3. Slutför köpet i kassan
\\r\\n
I kassan ser du en översikt över det du lagt i din varukorg och ser den totala kostnaden för ditt köp. Observera att fraktkostnaden beror på vilket fraktalternativ du väljer i nästa steg.
\\r\\n
\\r\\n
Ange rabattkod
\\r\\n
Har du en rabattkod anger du den genom att klicka på \\\"Ange rabatt- eller bonuskod\\\". Skriv in din rabattkod i fältet. Klicka OK, så dras din rabatt av från priset.
\\r\\n
\\r\\n
Välj fraktmetod
\\r\\n
Vi har i dagsläget tre fraktalternativ att välja mellan:
\\r\\n
Hämta i butik:Vid upphämtning i butik väljer du själv vilken Scorett-butik du vill hämta upp ditt paket i. Genom att vi samfraktar försändelsen minskar vi också påverkan på miljön. Vid leverans till butik bjuder vi på frakten.
\\r\\n
Postnord MyPack: Ditt paket levereras till närmaste ombud med Postnord.
\\r\\n
Hemleverans: Du kan välja att få din leverans hem till din dörr.
\\r\\n
\\r\\n
Betalning
\\r\\n
För att slutföra din beställning behöver du först ange mailadress och postnummer. Alla våra betalningar sker säkert via Klarna. Efter att du har angett alla dina uppgifter kommer du kunna välja mellan faktura, direktbetalning via bank eller kort, eller att dela upp din betalning. Observera att du måste fylla i dina uppgifter innan du kan välja betalsätt.
\\r\\n
\\r\\n
Slutför köp
\\r\\n
Efter att du genomfört betalningen är det bara att slutföra köpet - Din orderbekräftelse visas på skärmen och skickas också till din angivna mailadress inom kort. Vi packar och skickar din order så snart vi kan. Du har din beställning inom 3-5 dagar.
\\r\\n
\\r\\n
Vi finns här för dig. Skulle du ha några frågor, vilja ha rekommendationer eller hjälp med ditt köp kan du kontakta oss via mail.
\\r\\n
\\r\\n
TACK för att du handlar hos oss!
\\r\\n
\\r\\n
\\r\\n
\",\"images\":[]},\"Category:400\":{\"__typename\":\"Category\",\"id\":400,\"name\":\"Kundtjänst\",\"level\":2,\"parentId\":378,\"hasSubcategories\":true,\"primaryRoute\":{\"__ref\":\"Route:information/kundtjanst\"},\"subcategories\":[{\"__ref\":\"Category:406\"},{\"__ref\":\"Category:521\"},{\"__ref\":\"Category:401\"},{\"__ref\":\"Category:405\"},{\"__ref\":\"Category:2425\"},{\"__ref\":\"Category:2172\"},{\"__ref\":\"Category:653\"},{\"__ref\":\"Category:1757\"}],\"mainHeader\":\"Kundtjänst\",\"content\":\"\",\"images\":[]},\"Category:378\":{\"__typename\":\"Category\",\"id\":378,\"name\":\"Information\",\"level\":1,\"parentId\":null,\"hasSubcategories\":true,\"primaryRoute\":{\"__ref\":\"Route:information\"},\"subcategories\":[{\"__ref\":\"Category:379\"},{\"__ref\":\"Category:381\"},{\"__ref\":\"Category:380\"},{\"__ref\":\"Category:400\"}],\"parent\":null},\"Content:bf177596-f43d-4555-bfaa-4a67edae9142\":{\"__typename\":\"Content\",\"id\":\"bf177596-f43d-4555-bfaa-4a67edae9142\",\"items\":[{\"__typename\":\"ContentItem\",\"type\":\"CampaignBar\",\"properties\":[{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"closeCampaignBarOption\",\"type\":\"dropdown\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"NO\"}}],\"children\":[{\"__typename\":\"ContentItem\",\"type\":\"campaignBarItem\",\"properties\":[{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"text\",\"type\":\"text\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"Bli medlem och få 15% rabatt på ett köp\"}},{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"backgroundColor\",\"type\":\"text\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"#98A9C8\"}},{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"textColor\",\"type\":\"text\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"#FFFFFF\"}},{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"link\",\"type\":\"text\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"/signup\"}}]},{\"__typename\":\"ContentItem\",\"type\":\"campaignBarItem\",\"properties\":[{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"text\",\"type\":\"text\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"Missa inte vår outlet - Scorett Quality Outlet\"}},{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"backgroundColor\",\"type\":\"text\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"#f6efe1\"}},{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"textColor\",\"type\":\"text\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"#000000\"}},{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"link\",\"type\":\"text\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"https://scorettoutlet.se/\"}}]}]}]},\"Category:2101\":{\"__typename\":\"Category\",\"data\":{\"__ref\":\"Content:bf177596-f43d-4555-bfaa-4a67edae9142\"},\"id\":2101},\"Content:7f91dbd6-5870-44a5-bb89-85d3e84286c1\":{\"__typename\":\"Content\",\"id\":\"7f91dbd6-5870-44a5-bb89-85d3e84286c1\",\"items\":[{\"__typename\":\"ContentItem\",\"type\":\"SolemateRow\",\"properties\":[{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"title\",\"type\":\"text\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"Bli vår solemate!\"}},{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"textfield\",\"type\":\"text\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"Som medlem i Club Solemate håller du dig uppdaterad med de senaste nyheterna, får tillgång till exklusiva kampanjer och bonuspoäng på allt du handlar. Som välkomstgåva ger vi dig 15% Rabatt på ett köp.\"}}],\"children\":[{\"__typename\":\"ContentItem\",\"type\":\"button\",\"properties\":[{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"caret\",\"type\":\"bool\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"BoolValue\",\"value\":false}},{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"backgroundColor\",\"type\":\"text\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"#FFFFFF\"}},{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"foregroundColor\",\"type\":\"text\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"#000000\"}},{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"link\",\"type\":\"link\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"/my-pages\"}},{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"text\",\"type\":\"text\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"Bli medlem\"}}]}]}]},\"Category:2104\":{\"__typename\":\"Category\",\"data\":{\"__ref\":\"Content:7f91dbd6-5870-44a5-bb89-85d3e84286c1\"},\"id\":2104,\"name\":\"Solemate\",\"content\":\"\"},\"Content:2c7a652d-be2e-474c-8e55-fd0418d3cee7\":{\"__typename\":\"Content\",\"id\":\"2c7a652d-be2e-474c-8e55-fd0418d3cee7\",\"items\":[{\"__typename\":\"ContentItem\",\"type\":\"FAQRow\",\"properties\":[{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"title\",\"type\":\"text\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"Behöver du hjälp?\"}},{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"textfield\",\"type\":\"text\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":null}],\"children\":[{\"__typename\":\"ContentItem\",\"type\":\"button\",\"properties\":[{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"caret\",\"type\":\"bool\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"BoolValue\",\"value\":true}},{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"backgroundColor\",\"type\":\"text\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"#474747\"}},{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"foregroundColor\",\"type\":\"text\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"#FFFFFF\"}},{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"link\",\"type\":\"link\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"/information/kundtjanst/kontakta-oss\"}},{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"text\",\"type\":\"text\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"Kontakta oss\"}}]},{\"__typename\":\"ContentItem\",\"type\":\"button\",\"properties\":[{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"caret\",\"type\":\"bool\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"BoolValue\",\"value\":true}},{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"backgroundColor\",\"type\":\"text\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"#474747\"}},{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"foregroundColor\",\"type\":\"text\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"#FFFFFF\"}},{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"link\",\"type\":\"link\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"/information/kundtjanst/kopvillkor\"}},{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"text\",\"type\":\"text\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"Köpvillkor\"}}]},{\"__typename\":\"ContentItem\",\"type\":\"button\",\"properties\":[{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"caret\",\"type\":\"bool\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"BoolValue\",\"value\":true}},{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"backgroundColor\",\"type\":\"text\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"#474747\"}},{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"foregroundColor\",\"type\":\"text\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"#FFFFFF\"}},{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"link\",\"type\":\"link\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"/information/kundtjanst/vanliga-fragor\"}},{\"__typename\":\"ContentItemProperty\",\"name\":\"text\",\"type\":\"text\",\"valueType\":\"SCALAR\",\"value\":{\"__typename\":\"StringValue\",\"value\":\"Vanliga frågor\"}}]}]}]},\"Category:2105\":{\"__typename\":\"Category\",\"data\":{\"__ref\":\"Content:2c7a652d-be2e-474c-8e55-fd0418d3cee7\"},\"id\":2105,\"name\":\"FAQ\",\"content\":\"\"},\"Content:7ca8af43-2d3b-4b9d-ab3b-4370bcea2007\":{\"__typename\":\"Content\",\"id\":\"7ca8af43-2d3b-4b9d-ab3b-4370bcea2007\",\"items\":[]},\"BooleanFilter:387:buyable\":{\"__typename\":\"BooleanFilter\",\"id\":\"387:buyable\",\"name\":\"Finns i webblager\",\"default\":null,\"value\":false},\"Route:/information/club-solemate/medlemsvillkor\":{\"__typename\":\"Route\",\"id\":\"/information/club-solemate/medlemsvillkor\",\"path\":\"/information/club-solemate/medlemsvillkor\",\"slug\":\"medlemsvillkor\",\"parents\":[{\"__ref\":\"Route:information/club-solemate\"},{\"__ref\":\"Route:information\"}],\"canonicalPath\":\"/information/club-solemate/medlemsvillkor\",\"alternateRoutes\":[{\"__typename\":\"AlternateRoute\",\"channelId\":1,\"culture\":\"sv-SE\",\"route\":\"/information/club-solemate/medlemsvillkor\",\"alias\":null},{\"__typename\":\"AlternateRoute\",\"channelId\":7,\"culture\":\"sv-SE\",\"route\":\"/information/club-solemate/medlemsvillkor\",\"alias\":null},{\"__typename\":\"AlternateRoute\",\"channelId\":8,\"culture\":\"sv-SE\",\"route\":\"/information/club-solemate/medlemsvillkor\",\"alias\":null},{\"__typename\":\"AlternateRoute\",\"channelId\":10,\"culture\":\"sv-SE\",\"route\":\"/information/club-solemate/medlemsvillkor\",\"alias\":null},{\"__typename\":\"AlternateRoute\",\"channelId\":11,\"culture\":\"sv-SE\",\"route\":\"/information/club-solemate/medlemsvillkor\",\"alias\":null}],\"object\":{\"__ref\":\"Category:387\"}}}");
/*-->*/